räkan ska ställas för första gången

LadySara

Trådstartare
japp nu så ska lillräkan ställas... 17 maj är de tänkt. inte jag som ställer utan uppfödaren. han har mer erfarenhet och jag ingen.. å som sagt lite speciellt att ställa schäfrar..

så nu är de mer motion än vanligt.. hur nu de ska gå till:confused:

å så dra ner liiite på maten.. förstår inte va dom menar han e juh inte tjock.. bara lite kramgo:angel:

hur gamla var era när ni ställde dem förta gången ?? vad ska jag som matte tänka på ??? har aldrig vare på en schäfer utställning ens...

Sv: räkan ska ställas för första gången

Jag har vart på en specialutställning.. Ojoj:crazy:
Stå inte för nära ringen, risken att bli nedsprungen är överhängande;)

En bra sak att tänka på om man ställer schäfer är att oavsett om alla andra åskådare runt ringen springer bredvid och tjoar och tjimmar och piper med leksaker och gudvetvad för att få hundarna i ringen taggade så är det egentigen inte tillåtet. :angel: ;)

En bra sak att tänka på om man ställer schäfer är att oavsett om alla andra åskådare runt ringen springer bredvid och tjoar och tjimmar och piper med leksaker och gudvetvad för att få hundarna i ringen taggade så är det egentigen inte tillåtet. :angel: ;)

Men det är ju knappast rasrelaterat.

Himla synd dock att regeln inte tas på allvar av vare sig åskådare eller arrangör/domare/funktionär osv, det borde vara hårdare tag på sånt larv!:cool:

Jo lite.....Det var det första jag tänkte också.

Njäe, jag har sett massa tjoande och pipisar i full rulle utanför ringen på många andra raser-stora som små hundar.
Tycker inte att det är spc. rasrelaterat, bara att vissa är mer civiliserade än andra.

mjo har hört att de kan gå rtt vilt till när tant berta ska tjoa åpt sin hund å bara ångar på oavsett om ngn är i vägen elelr inte...

man får juh hoppas att min lilla idiot till hund springer som han ska så jag slippertjoa å ropa mm.. då kommer jag att se ut såhär..:o

Haha.. Om det ändå var tant Berta.. Det var hela kennlar där med proffs både i och utanför ringen! Dom sprang som f*n! Min skulle ställas av uppfödaren.. Jag fick emmerlertid gå med kullsystern BAKOM min hund så det gick ju sådär, kan jag säga:crazy:
Vi var dom enda som inte hade ropande å springande hjälpredor utanför:rofl:
När min gammelvovve skulle ställas offeciellt första ggn så fick jag gå å gömma mig för så fort hon fick syn på mig så SKREK hon:o

Men det är ju knappast rasrelaterat.

Himla synd dock att regeln inte tas på allvar av vare sig åskådare eller arrangör/domare/funktionär osv, det borde vara hårdare tag på sånt larv!:cool:

Fast samtidigt, om det nu är så jäkla viktigt att hundarna ska dra framåt för att visas rätt och man har en hund som faktiskt inte drar i kopplet så ja, vad gör man. Jag har själv stått utanför ringen och påkallat Fiddelis intresse på vår enda officiella utställning.

Det finns ju många uppfödare som lär sina hundar att verkligen dra för att det ska fungera på utställning. Helt sjukt egentligen att det ska vara så. Schäfer borde visas som vilken annan ras som helst- bredvid föraren. På så sätt får man bättre kontroll och det skulle vara lättare för alla i ringen och man slapp larvet folk håller på med för att få det önskvärda draget i hundarna...

de är de som skuloe kunna bli problem med våran... jag har trönat å tränat å tränat å kämtat HÅRT för att han INTE ska dra.. har kämtat i snart 6 mån.. å de börjar ge resultat, så man får väl se.. nu drar han itne när jag är själv dock med andra hundar glömemr han bort att han inte drar längre..

så iofs så kanske jag slipper tjoa å ha mig för att han drar så fint själv i ringen..

husse får itne visa sig på hela dagen. å uppfödaren som ska ställa få hämta hunden själv i bilen annars går de inte.. han skriker å vägrar lämna matte...

Att du ska dra ner på fodret till honom, är det inte som så att ringfolk vill att på showschäfrarna ska sista revbenet synas?
Eller kanske jag som hört fel?

nejje.. så smal ska han då inte bli.. men han ör lite rund.. har både jag å sambon sagt men sen har de liksom blivit en vanan att se honom utan "midja"

han väger idag 43 kg.. så liiiite ska bort runt midjan..
nån show schäfer lär han aldrig bli.. men då han är enda i kullen som över huvudtaget går att ställa så förstår jag att uppfödaren vill ställa.. sen så behöver jag resultat från de om han ska tävlas i bruks oxå...

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 708
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej...Ja vad skulle ni säga till någon som "bestämt" sig att hon vill ha sin 1a hund och det ska vara en Dobbis helst eller en...
13 14 15
Svar
298
· Visningar
23 705
Senast: Brie
·
Hundhälsa Jag orkar snart inte längre. Det har till och med gått så långt att jag har ont i magen varje gång hunden ska få sin mat. Mantrat "ska...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 937
Senast: Fibusen
·
Övr. Hund Hjälp mig bena ut detta. Vill jag egentligen ha två hundar? Min hund, en goldentik, är nu 5 år och jag har börjat fundera lite smått på...
2
Svar
39
· Visningar
4 789
Senast: Bexzor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V