råkade bli en parning av misstag!

Sv: råkade bli en parning av misstag!

Öhhh.... Borde kanske ägaren till "olyckans" mamma låta sterilisera sin hund?? alt lära sig att inte ha den lös då den löper...:crazy:
 
Sv: råkade bli en parning av misstag!

Med risk för att bli halshuggen: Ganska osympatiskt, tycker jag... Så särskilt stor är ju inte risken att de ska bli sterila, och dessutom finns det ju risker med en dräktighet och valpning också.

Att avliva en hel kull nyfödda valpar när det finns andra alternativ (som abortspruta) tycker jag är oetiskt. Man ska inte förmänskliga djur, nej visst, men för att ändå göra det: Det är ens husdjurs barn det handlar om... För mig är det STOR skillnad att spruta bort några dagar gamla dagar foster mot att döda nyfödda små färdiga hundvalpar...

hmm----hellre abort då på valparna så länge de är bara någon dag gamla foster
 
Sv: råkade bli en parning av misstag!

Hon var aldrig lös när hon löpte men var en mästare på att ta sig ut då (hatade andra hundar annars) var hon än var och sen var det alltid folk som ovetandes släppte ut henne (fast det stod lappar... :crazy: ), var i ett travstall på banan med hästägare m.fl. som vandrade ut och in överallt och hon kunde inte ha henne hemma om dagarna för hunden var ju van att vara med i stallet var dag, när hon blev lite äldre gick det. Hon blev aldrig sterilliserad (tyvärr död nu) men de lyckades hålla henne borta från att bli betäckt fler ggr. Sen är jag + 5st andra ägare är väldigt glada att det hände den gången!!!! :)


Sorry om jag skriver osammanhängande, är lite påverkad av smärtstillande....
 
Sv: råkade bli en parning av misstag!

Nu tror jag inte att Jacksson_95 någonsin tänker ta valpar på sin blandis och risken att bli steril vid en abortspruta är så minimal idag.

Till TS:
Varför inte kastrera tiken när ni ändå är i gång?

jo det kommer att bli så snart det bara går å vi har pengar över... hon har problem med skendräktigheten oxå :(
 
Sv: råkade bli en parning av misstag!

...råttan i pizzan igen...
Gå in på Fass.se så hittar du information om Alizin.

Citat från fass:
"Studier visar att administraring av Alizin vet. kan ge en övergående smärta (17%) och inflammation vid injektionsstället. Graden av reaktionen beror på vilken volym av Alizin vet. som administrerats. Svullnad, vävsförtjockning, lokal lymfknutesvullnad och sårbildning kan förekomma. Alla lokala reaktioner är reversibla och försvinner vanligtvis inom 28 dagar efter injektionen."

Det finns många läkemedel som kan svida vid injektion. Att man inte ska ge det i nackskinnet är en gammal missuppfattning och det är faktiskt bättre att ge det i nacken än i ljumsken. Man ska dessutom fördela större mängder på flera ställen.
 
Sv: råkade bli en parning av misstag!

Det är jag säker på att ni är!! Glada alltså! Tycker endå att om man inte kunnat hålla hunden hemma under löpet borde man steriliserat!!
 
Sv: råkade bli en parning av misstag!

Det är ingen myt, infon kommer från min lärare i farmakologi (veterinär). Företaget vägrar tom att ha infotext om läkemdelet i FASS för att de inte på ngt sätt vågar "promota" produkten..

Varför skulle det vara så farligt? Särskilt inte när man kan knata i väg till närmsta apotek o köpa dagen- efter- piller anpassade för människor...

Här ovan såg jag förresten att dett visst finns uppgifter i FASS.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 852
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Min mamma förlorade sin hund för ganska precis ett år sen och har idag köpt en ny valp. :love: Jätteroligt och jag är superglad för...
Svar
5
· Visningar
2 021
Senast: Nota
·
Övr. Hund Min granne med hundar kommer nog ha problem inom de närmsta dagarna... Han är envis som synden och ser sig själv som världens bästa...
Svar
3
· Visningar
1 400
Senast: vallhund
·
Hundhälsa Usch så svårt att skriva! Har läst igenom mängder av trådar där man frågar om när det är dags att ta bort sin gamla vänn... Nu sitter...
2
Svar
26
· Visningar
13 068
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp