Rädsla ibland

girly

Trådstartare
Det har varit många trådar om rädsla för hoppning innan har jag sett. men de har varit inaktiva ganska länge de som jag tittat på. men jag vet inte hur jag ska göra med en sak.

Jag älskar att hoppa! Jättekul! Men jag vågar inte hoppa vissa hästar och vissa hästar vågar jag hoppa. Det beror inte på om jag känner dem eller inte, Jag kan sitta upp på vissa hästar som är jättesnälla för första gången och vara jätterädd för att hoppa, och sedan hoppa upp på en ganska nervig häst som är lite busig och hoppa hinder efter hinder utan att känna ngn tvekan. Jag vet inte varför.
Men det känns konstigt. Ngn som känner likadant eller vet hur jag kan få bort detta?

Sv: Rädsla ibland

Jag känner igen mig i det du skriver. :crazy:

Jag älskar allt med hoppning att göra, men inte att hoppa min egna ponny.
Kan hoppar alla hästar på skolan och jag hoppar in min unghäst, MEN låsningen går med ponnyn.
Blir skit skraj, ibland kan jag nästan få hjärtklappningar av det.
Jag vet inte varför men det känns konstigt.
Jag har hopptränat hennes för instruktörer och verkligen utsatt mig själv för att bli av med spärren.
Men jag vågar inte. Det speciella med henne är att hon är fruktansvärt het, verkligen laddar och sen bockar efter.

Så jag följer denna tråd om du får några förslag hur man blir av med sin hopprädsla.. :bow:

Jag är då inte rädd för att hoppa hästar som typ tar bettet och bockar som idioter efter hinder, utan det är olika från häst till häst. vissa gå, andra inte.

jag känner igen mig!är mer eller mindre rädd för att hoppa stora hästar.vet inte varför men ponnies går mycket bättre,då känner jag mig oftast inte nervös.

Alltså jag har varit rädd för att hoppa...Men inte nu längre :rofl: I Onsdags när vi skulle hoppa var jag livrädd så jag fick en häst som känner på sig om ryttaren är lite ovan eller om den är van (Dixie <33)! Så det var ju tur! Vi hoppade typ 50 cm men det mitt livs bästa hoppass! :) Det var bara såå kul! Jag är rädd för att hoppa hästar som är framtunga :( De är bara så jobbiga att hoppa på nå sätt...

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 120
Senast: zarmino
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 412
Senast: Lutten
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 156
Senast: Juli0a
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 313

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka