rädsla efter graviditeten

D

dipperrinos

hej efter jag har fått mina två barn har jag svårt att
ta mig mod att sätta mig på min stora häst.
jag har haft han i hela hans liv så jag känner honom väl och jag va duktig ryttare innan barnen nu är jag som jag känner mig värdelös.
jag fick mitt sista barn i september.
jag kan gå ut och borsta han och så men ej leda han då blir jag fjatig. men jag vet ju att han är hur snäll som hälst lite fjantig i bland kan han va.men hur snäll som hälst att rida in han bara lät mig göra allt utan att va dum.
men det va 4 år sedan i mellan barnen red jag 3 gånger men det kändes konstigt men nu efter sista är det tvär stopp vist skulle jag vilja men jag är för fjantig min häst är 178 så han är stor.
mina små hästar dom kör jag med vagn och det går bra kan någon i detta avlånga land har upplevt lika dant. :banana:

Sv: rädsla efter graviditeten

Jäpp. Känner precis igen det där så du är inte helt ensam i a f.

Jag trodde att jag var orädd, rutinerad och en hyfsat bra ryttare efter över 30 år på hästryggen men så kom ett riduppehåll och ett till p g a graviditet emellan och sen vart det kört.

Mitt enda råd är att upp och rid så ofta du kan, korta turer gärna med sällskap, rid för en instruktör om du har möjlighet, för att hitta tillbaka till sits o balans. Jag måste erkänna att min förra häst, som tyvärr inte lever längre p g a skada, honom fixade jag aldrig riktigt efter riduppehållet. Jag red honom på träningar, med sällskap i skogen och ensam på vissa rundor i skogen MEN kände mig alltid alldeles för spänd för att det skulle vara kul. Ramlade dessutom av och skadade mig vilket inte gjorde saken bättre...

Om han hade fått levat så TROR jag att jag med tiden skulle ha fixat det om jag hade fortsatt att rida ofta och mycket men det hade tagit lång tid.

Hoppas att det löser sig för dig!

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 122
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Jo, jag vet att man kan träna bort rädsla för specifika saker men min häst kan plötsligt bli rädd för ingenting(?). Eller ja, det kan...
2
Svar
21
· Visningar
2 522
Senast: Fideli
·
Ridning Jag ger snart upp, hittar aldrig en bra häst :( Det hela började med min hyrponny som jag hade under 1 år, han skulle var jättesnäll...
2
Svar
23
· Visningar
3 713
Senast: EmmaBovary
·
Kropp & Själ Jag känner en stor osäkerhet och rädsla kring män, och känner en fruktansvärd panik inför att bli intim med någon. Men även i andra...
2
Svar
36
· Visningar
4 130
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar