Rådis stora dag. Ulriksdal-Upplands Väsby

Sv: Rådis stora dag. Ulriksdal-Upplands Väsby

Kul att kunna inspirera någon :-)
Jag är fortfarande lite putt för att jag inte gick ill Sigtuna. Får hitta nån bättre led att traska på. Sörmlandsleden kanske?

Hojta till om du ska göra en långtur,vi är inte sena att hänga på!

Vilka härliga bilder! Hon är fin din schäfertös, ser stolt ut med sin väska med :).

Vilka härliga bilder! Hon är fin din schäfertös, ser stolt ut med sin väska med :).

Tack, hon blir så bortskämd av allt berömmet. Jodå, hon bar på fint, orkade hela vägen. Mot slutet märktes det att hon inte direkt hade något emot att stanna dock...

Ja just det, du är från Södermanland ja. Vi får se om jag kommer iväg!:D

Kan kolla lite med min svärfar om fina sträclor,han har skött vissa avsnitt på Sörmlandsleden!

Jag har ett favvo-ställe som vi åker till,fint på sommaren,bada och fika och fint på vintern,grilla och ut på isen!
Iofs går vi inte då,men bara att vara där är kanon,inte så mycket folk så hundarna kan busa fritt!
Här är vi en decemberdag och grillar!
Jag(lila jacka) och sambo mina 3 barn, och ena dotterns sambo,sambons två barn,min brorsa och fru och deras 3 barn..och så hundarna,ett gäng tikar i ålder 1 år-10 år!
Riesen är ju min,den bruna flatten är brorsans,den tiken är mamma till den svarta(dottern och hennes kille har den svarta och drevern,jakt)
Fy vilken stor släkt jag har..:eek:
25502059.jpg

25502058.jpg

*kl*

först och främst; det ser ut som om ni hade en härlig promenad! det är skönt ibland att gå riktigt långa rundor och få ta ut sig lite.

men sedan måste jag (och nu kastar jag verkligen sten i glashus) säga att jag förstår brandguls poäng. koppeltvånget gäller inte bara de med olydiga hundar. det gäller ALLA. det handlar inte om risken för att åka fast, utan om respekt för sina medmänniskor. på samma sätt bör du plocka upp efter din hund om den skiter i en sandlåda på en lekplats. det duger inte att säga att folk kan låta bli att ha sina barn i sandlådan, eller att din hunds skit inte luktar illa/innehåller mask/whatever. det är själva faktumet att skiten ligger där, eller att hunden är lös, som är problemet.

eller att hunden är lös, som är problemet.

Både och, tycker jag. Jag ser iofs en stor skillnad på att ha en lydig hund lös och att rasta sin hund i en sandlåda. Koppeltvånget betyder givetvis just att man ska ha koppel, men det har ju tillkommit för att folk inte har koll på hundarna. I situationer där någon tex kan bli rädd, eller om vi möter hund kopplar jag gärna upp, oavsett om min hund är lydig, just för att ingen ens ska behöva störas.

Går jag dock på en grusväg, i naturen, kl 09.00 på nyårsdagen när inga djur har ungar, och min hund lydigt lunkar 2 meter framför mig utan att jaga, så anser jag inte att jag är ruskigt respektlös.
Visst kan någon säkert störa sig och tycka att "där är en SÅN hundägare", men med tanke på hur naturvännerna ornitologerna tex verkar ha uppfört sig på exakt samma plats bara några dagar senare så verkar det där med stillhet och respekt för naturen öppet för tolkning även hos dom.

fast det finns ju andra lagar som bara gäller de med olydiga hundar. som lagen om att hundar ska hindras från att löpa fritt under sommarhalvåret. där har man möjlighet att få njuta av att hunden är lydig. sååå svårt är det egentligen inte att ha sin hund kopplad på de få ställen där absolut koppeltvång råder. men jag kastar som sagt sten i glashus. jag är själv värdelös på att ha min hund kopplad pga ren och skär lathet.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka