Rådgivning om avelsrådgivning

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare LadyFantasia
  • Startdatum Startdatum
Sv: Rådgivning om avelsrådgivning

Tack för alla svar och förslag!
Jag vill härmed låta de som är intresserade veta att Tommy och jag har tillsammans bestämt oss för att låta Lady gå till Menhammars Pearshall Hanover. Förhoppningsvis går allt bra trots Ladys ålder och vi kan heja fram en liten lady-baby på banorna om några år. Särskilt tack till Via som var den som föreslog Pearshall Hanover och fick mig att forska vidare på hans blodslinjer och meriter. Hjälp gärna till att hålla tummarna! :banana:

du lär nog behöva ett lycka till också.. det blir väl 95 % chans att du får en vass liten fölunge :devil: :p

du lär nog behöva ett lycka till också.. det blir väl 95 % chans att du får en vass liten fölunge :devil: :p

Är det verkligen så? Jag har träffat två stycken som verkat riktigt trevliga... och det är bara de två jag träffat. Inte ens Tap In lämnar väl 95% vasst???

Önska mig lycka till också då, vi får en fölunge efter PH om några dagar förhoppningsvis..
Märren skulle egentligen till RoL, men det fanns ingen sperma när hon stod med ett jätteägg... Så det blev spermaambulansen i full fart upp till Menhammar.
Samma märr har dock en trevlig avkomma till WSB, så det blir nog bra.

jag kanske överdrev lite med 95% men alla Pearsall Hanoverare jag har träffat är elaka små sattyg :D

Blodslinjer och linjeavel.. oh my... En kurs i genetik och avel kanske skulle sitta på sin plats.

Vilket rart inlägg.:love:
Du kanske kan förtydliga lite vad du menar?

Har själv ett sto e PH. Super snäll i all hantering och ridning.Lätt körd och fin på banan men het att köra hemma.

har EN erfarenhet av Pearsall Hanover. Hade under sommaren 2003 en valack ( kastrerad som 1,5 åring, knäckte käkar, slogs .. ja allt han kunde komma på!) u. New Sensation e. Tibur.

Han var ca 155 "hög", korta tjocka ben, fet nacke & rejäl kagge. Tänk er en fjording med travar färger!! :D Han var supergo & pyssla med & sprang knappt 1.30..jagades med pisken med huvudet på sniskan som 3 åring i 1.24 tempo. Kom in med världens piggaste ögon & 62 i puls :angel:Käken bestod av eltrådar.. Men som hingst-fy bubblan!!

Nu i månads skiftet ska vi börja tömköra två 1-åringar, en e. Lindy Lane ue.Pine Chip & den andra e.Pearsall Hanover ue. nå gammalt...

har EN erfarenhet av Pearsall Hanover. Hade under sommaren 2003 en valack ( kastrerad som 1,5 åring, knäckte käkar, slogs .. ja allt han kunde komma på!) u. New Sensation e. Tibur.

Han var ca 155 "hög", korta tjocka ben, fet nacke & rejäl kagge. Tänk er en fjording med travar färger!! :D Han var supergo & pyssla med & sprang knappt 1.30..jagades med pisken med huvudet på sniskan som 3 åring i 1.24 tempo. Kom in med världens piggaste ögon & 62 i puls :angel:Käken bestod av eltrådar.. Men som hingst-fy bubblan!!

Nu i månads skiftet ska vi börja tömköra två 1-åringar, en e. Lindy Lane ue.Pine Chip & den andra e.Pearsall Hanover ue. nå gammalt...

Lite av humöret härstammade nog från Tibur också kanske!

Liknande trådar

C
Avel Jag tänkte den här trådenkunde vara lämplig nu när många frågar om hingstval till sina ston. Många av frågorna kring detta som brukar...
Svar
3
· Visningar
1 556
Senast: Guld
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka