Rådgivande bedömningar

Cat_and_rat

Trådstartare
Idag var det rådgivande bedömning av hingstar i Bollnäs och sedan fortsätter det med bedömningar i Uppsala imorgon. Skara och Linköping nästa helg samt Halmstad och Tomelilla helgen därpå.

Någon som var i Bollnäs och såg Cadens, Harlekin eller Care for Love?

Intryck, skvaller...

Sv: Rådgivande bedömningar

Kunde tyvärr inte åka upp och kika pga av ovädret igår... Vet att Harlekin är välkommen till bruksprovet iallafall. Min uppfödning och hälftenägda Floriano Sol är också välkommen så det ska bli spännande!

Kunde tyvärr inte åka upp och kika pga av ovädret igår... Vet att Harlekin är välkommen till bruksprovet iallafall. Min uppfödning och hälftenägda Floriano Sol är också välkommen så det ska bli spännande!

Grattis!! :)

Jag ska visa min 08:a i Vreta men han har dragit iväg och växer så det knakar nu så jag har inga större förväntningar. Han har en stor galopp och orkar han med och är balanserad och hoppar i rätt galopp har han hur stora språng som helst. Tappar han lite balans och hoppar i korsgalopp är det dock inte mycket att hurra över.

Jag visar honom mest för att han ändå är igång nu och det ingick i utbildningsplanen.

Så här såg han ut i september och så här snygg är han inte alls nu, men så är det ju med småttingar:

ostergarden

ostergarden

Ser väldigt fin ut på bilderna iallafall! Ska bli spännande att följa.
Jag skulle visat min 2,5 åring e: Sheraton-Cortez-Maraton men han är så stor och tappar orken snabbt så vi avvaktar. Blir inridning nu istället och mål mot treårs och försäljning!
Ska bli kul att följa din!
Är det någon mer härinne som ska visa?

Grattis, så kul! :laugh:

Jag ska visa min -08 på Bollerup, dock har hans bak skjutit i höjden lite (typ första gången han är överbyggd, lägligt?) så frambenstekniken och till viss del galoppen har blivit lite lidande, så det får bli vad det blir! Vi åker dit för att träna lika mycket som att visa.
Traven och det exteriöra är hans verkligt starka kort, skritten är bra och hoppningen och galoppen hänger på växtfas och att han inte blir för spänd. Han har en härlig inställning till hinder i alla fall! Det får gå som det går :)

Har inga bra bilder...
corle-lshoppning-2-2010_09_21_09_17_41-012-2010-09-19-20_01_0002_108496555.jpg

img_3707_88523830.jpg

img_3710_88523936.jpg

(bdb)
57250_1285063620.jpg

Grattis!! Härligt med bra omdömen och spännande att se fram emot bruksprov!

Lycka till med era hingstar Cyllene och Equilina!!

Jag trodde de var i Bollnäs idag ... hade ställt in mig på o åka idag men såg sen att de var igår..snopet.

vill gärna ha rapport.

Åh, kul att höra! :love:
Han har vad jag hoppas ska vara en "multitalangstam", Aerline H-Rambo-Caracas-Utrillo. Jag ville ha en häst som både kan röra sig och hoppa samt med gott lynne, so far so good! :D Nackdelen är väl att blodet inte är jättepoppis ur avelssynpunkt, men i första hand vill jag ju ha en bra och trevlig sporthäst.

Pisan Tack! :)

FT_ryttare Ja, snopet och trist :(

Hur gick det på Bollerup för dig? Min uppfödning Main Road fick mkt gott omdöme och rekommendrades att visas igen nästa år:) Hade barit varit inne 4v från betet fram till visningen så han hade inte så mkt ork att visa mer än vad han gjorde den dagen, Men han skötte sig utmärkt och vi fick den bedömning vi förväntat :d

Kul att det gick bra, han såg jättefin ut på bilderna så det var inget förvånande!! Såg du några av de andra? Det har ju varit flera med intressanta stammar som de vill ha vidare till iaf rådgivande nästa år!

Min ville de också se nästa år om han utvecklas positivt i typen. Han är "proportionerlig men kvadratisk och överbyggd" idag och jag tror inte han kommer bli mer långlinjerad så jag kastrerar efter jul. Annars fick han omdömen som jag är mer än nöjd med:

Galopp: Energisk, elastisk och mycket välbalanserad

Hoppning: Bra inställning, god teknik speciellt bak, energisk med bra tryck i språnget

ostergarden

Senast ändrad:

Min var helt loj :crazy: Han visade sig inte alls, så kritiken blev ju därefter... Jag tror han blev osäker på allt nytt och reagerade med att hålla väldigt låg profil. Han uppförde sig väldigt bra dock!
Traven som annars är jättebra fick han energisk, kort o oelastisk på, för de som sett hans trav på hemmaplan säger det allt om hur loj han var :(
Typ, hhb, extr och skritt gillade de. I hoppningen fick han bra på tekniken och samarbetsvillig men ngt svag bjudning och ryggverkan. Traven och galoppen visade han ju inte alls utan smög mest fram...

Som sagt, han skötte sig skitbra, gjorde allt jag bad om och verkade 'lugn' (alltså inget frustande, nervöst bajs eller så) och väldigt nyfiken på funktionärer och publik, men självförtroendet lämnade han visst hemma :(

img_6045_118769952.jpg

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 872
Senast: Lhas
·
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 036
Senast: jemeni
·
Avel Så är vi inne i den tidpunkten på året, sökandet efter nya hingstförmågor! Lite tankar från mig och jag undrar givetvis hur ni andra...
Svar
19
· Visningar
2 391
M
Hästhantering Hej! Slänger ut det här på forumet mest för att se vad ni har för tankar, jag kommer givetvis att prata mer med förra ägarna och...
2
Svar
38
· Visningar
9 582
Senast: agtatoon
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka