Om du syftar på TS hund så vet jag inte vad hen har för ras. Det var därför jag skrev "förutsatt att den uppfyller grundkraven"
Var mest en allmän undrar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om du syftar på TS hund så vet jag inte vad hen har för ras. Det var därför jag skrev "förutsatt att den uppfyller grundkraven"
Var mest en allmän undrar.
Minst 40 cm och högst 65 cm. Var på informationsmöte om patrullhund idagHunden måste väl vara 45 cm i mankhöjd för att bli patrullhund?
Minst 40 cm och högst 65 cm. Var på informationsmöte om patrullhund idag
Ja så synd. Har en som ska ev omplaceras och som är en super brukshund uti klospetsarna. Han skulle passa som tullhund med sin grymma näsa och enorma arbetsvilja, men är något för liten. Brukar inte vara populärt när hundarna hoppar upp på folk för att nosaAha. Synd.
Alltså inte synd att du har en Heeler
Ja så synd. Har en som ska ev omplaceras och som är en super brukshund uti klospetsarna. Han skulle passa som tullhund med sin grymma näsa och enorma arbetsvilja, men är något för liten. Brukar inte vara populärt när hundarna hoppar upp på folk för att nosa
Beror nog på vart dom ska jobba. Pratade med dom nyligen och just den biten med människor vill dom inte ha för små hundar till - för folk tar inte alltid bra att små hundar hoppar upp mot en. Så ingen aning om ifall dom pendlar med vart hunden jobbar. Finns ju terminalen, bagageband, bilar osv tänker jagTullen har väl även småhundar eller? Känner till en Jack Rusell som gick på tullen. De har däremot inte Schäfer längre. De vill ha hundar som ser "snälla ut" och inte skräms.
Beror nog på vart dom ska jobba. Pratade med dom nyligen och just den biten med människor vill dom inte ha för små hundar till - för folk tar inte alltid bra att små hundar hoppar upp mot en. Så ingen aning om ifall dom pendlar med vart hunden jobbar. Finns ju terminalen, bagageband, bilar osv tänker jag
Aha. Synd.
Vet du varför de har en lägstagräns? Jag tycker det känns lite konstigt...
Ja du, ingen aning. Han va supertrevlig samordnaren för hundenheten, men just detta med storleken kom på tal som en viktig grej.Nu är det ju 4 år sen men när vi skulle sälja Bitch så pratade vi med Tullen och då ville de ha spaniels, retrivers och små hundar för att söka i lasbilar och trånga utrymmen. Men de kan ju ha ändrat sig.
Minst 40 cm och högst 65 cm. Var på informationsmöte om patrullhund idag
Ingen susning. Jag har i princip noll koll på Patrullhund i FM. Men det finns en Fb-grupp så hör där
Minstahöjden är för att de inte ska ha det för kämpigt ute i terränglådan. Med allt för korta ben kan det blir tufft att ta sig fram överallt.Då tror jag de ändrat? Har varit 45 cm som minst innan va?
En högsta mankhöjd kan jag förstå, men vet du varför det finns en lägsta?
Minstahöjden är för att de inte ska ha det för kämpigt ute i terränglådan. Med allt för korta ben kan det blir tufft att ta sig fram överallt.
Aha. Synd.
@russinbulle Då har du redan varit i kontakt med J.T. Har du pratat med någon annan prova J.T. också?Ja du, ingen aning. Han va supertrevlig samordnaren för hundenheten, men just detta med storleken kom på tal som en viktig grej.
Spaniels, beagle mm är väl i rätt perfekt storlek medan heeler är typ för små - för just terminaljobb med att söka av folk.
Å andra sidan kan det va bra att få infon i god tid så man kan fundera lite på om det är något man vill satsa påJag har blivit kallad till en informationsträff i februari Ska försöka ta ledigt från jobbet för givetvis jobbar jag den tiden mötet är
Däremot står det att hunden ska vara minst 1 år gammal vid påbörjandet. Då kanske det ändå inte är nån ide för mig att gå på infot nu tänker jag, eftersom min hund är 1 år först i juli. Misstänker att utbildningarna drar igång tidigare än så, om vi nu ens skulle visa oss lämpliga...