Är det någon här som har räddningshund eller utbildar sig och sin/-a hundar inom detta eller nåt annat samhällsnyttigt? Jag såg ett inlägg i en tråd på fb och det såg intressant ut, kollade vidare på SBK och tog kontakt med ombudet i mitt område för att höra mer vad detta innebär. Det känns som att det kunde vara intressant att utbilda sig inom nån form av samhällsnytta om vi nu skulle vara lämpliga framöver. Jag har alldeles för mkt fritid i perioder vilket är perfekt att lägga på något tidskrävande.
Det ska vara en infoträff i början av 2019 i mitt distrikt som jag åtminstone tänkte gå och lyssna på. Misstänker att det kanske inte passar oss i slutändan då jag är rätt ny inom detta med hundträning, men vore roligt att iaf höra mer.
Så, vilka här är engagerade i detta? Vad har ni för hundar? Vilken tidigare erfarenhet har ni?
Det ska vara en infoträff i början av 2019 i mitt distrikt som jag åtminstone tänkte gå och lyssna på. Misstänker att det kanske inte passar oss i slutändan då jag är rätt ny inom detta med hundträning, men vore roligt att iaf höra mer.
Så, vilka här är engagerade i detta? Vad har ni för hundar? Vilken tidigare erfarenhet har ni?