Räddningsdropparna???

P

Piavik

jag skriver denna tråd då en vän til mej har problem med en hund som blivit jättenervös o rädd sedan en vecka tillbaka hon var borta i några dygn pga sjukhusvistelse o hunden hade förändrats när hon kom hem. hon vet delvis vad som häny o ger hunden trygghet till max, den är även genomgången av veterinär o prover har tagits o inget fysiskt fel finns på den utan lugnande skrevs ut som hjälpte men som nu satts ut av veterinären, då den fortfarande visar mycket oro vill jag ha svar på om dessa räddningsdroppar ni skrivit om kan vara till hjälp här?
Vart köper man dom?
Mängd på stor modell hund?
Effekt?
bieffekter?
Vad består dom av?
Tacksam för svar!
 
Sv: Räddningsdropparna???

Hej. Man kan köpa dem på lite olika ställen.

Jag har köpt mina här:

http://www.monessas.com/

Jag är långt ifrån någon expert på detta men jag använder dropparna när jag ska klippa vår pålle. Han är helt enkelt rädd för maskinen och innan vi hade dropparna var det jättesvårt.

Vad jag förstår så kan man använda dropparna på olika sätt. Vi använder dem bara vid vissa tillfälle som en "akut" lösning på problemet. Men man kan också ge dropparna under en period om det pehövs.

Men det finns de som är mycket bättre på det här än jag. Finns några andra här på Buke som är mer insatta. Hoppas de ser din fråga. :)

Du kan ju maila till den här Mona Björkbom, som är homeopat, och fråga exakt hur hon tycker din vän ska göra. Lycka till!
 
Sv: Räddningsdropparna???

Hej

Vad har hänt med din väns hund? Vet Ni om det har varit något speciellt?

Jag har även fått problem med min. Vi lämnade bort vår 2-års hanhund till svärmor under några dagar i början av sommaren och efter det är han jättekonstig.
Rädd och ängslig.
Han har varit där 1 ggr tidigare utan problem i vintras.
Denna gången hände något tror jag. Svärmor berättade att hennes man skjutit med gevär på tomten. Och vår hund är skotträdd.
Vår hund stack och gömde sig. De hittade honom efter ett tag.
Senare satt de ute och hunden låg under bordet. Svärmor hade skämtat om att hunden är så underbar så vi inte skulle få tillbaka honom. Så hade hennes gubbe slagit ihjäl en fluga med en tidning och hunden försvann i ett nafs.
Han blev borta i flera timmar. När de äntligen hittade honom hade svärmor varit rejält upprörd och grät.
Jag vet inte, hon är rätt hård, svärmor. Kanske de bannade hunden.
Hunden är väldigt vek. Man kan inte höja rösten mot honom. Och det behövs aldrig, han lyder minsta kommando. Jag har honom alltid lös. Han ligger lös på tomten. Han har aldrig lämnat vår tomt. Kommer direkt vid inkallning m.m.
Men nu är han som förbytt. När vi är hemma ligger han och trycker under hästtransporten. Ropar jag på honom kommer han skamsen som om han förväntade sig att jag ska skälla på honom. Inne ligger han i grovingången, vill inte vara med övriga familjen i köket. Jag råkade välta en vas och han försvann som en blixt. Låg och skakade i grovingången.
Han luktar illa i pälsen. Är en långhårig ras. Trots tvätt och borstning är pälsen glanslös och luktar illa inom ngr dagar igen.
När man pratar med honom är han undflyende och tittar ängsligt på en. Som om han väntar sig banning.
Enda gången han är sig själv är vid skogspromenader. Då är han jättepigg och glad.
Jag har funderat på vad som kan orsaka detta.
Kan han ha fått borelia? Vi har plockat många, många fästingar på honom.
Kan det vara för att jag är gravid?
Vi har en dotter på 6 år och de avgudar varandra och leker mkt bra ihop.
Kan det vara sen dottern fick ett marsvin?
Han fick även förhundskatarr i början av sommaren. Men det är bra nu.
Eller är det sen han var hos svärmor.
Händelsen hos svärmor, förhudskatarr och marsvinsinsaffning var ungefär samtidigt.
Gravid har jag varit sen jan. Ska ha om 4 veckor.
Ska ringa vet och se om vi kan ta blodprov och kolla upp honom.
Tacksam på tips vad vi ska göra.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har två mindre spaniels som är snart 10 år gamla. Ena är skällig i överlag och den andra är problemfri. jag har tappat glädjen med...
Svar
8
· Visningar
2 176
Senast: linnsan
·
Hundhälsa Hej alla, tänkte höra om någon har bra tips. Snälla läs hela inlägget innan ni svarar. Jag har en boxer-bulldogmix Jagger som sedan vi...
Svar
4
· Visningar
1 029
Senast: Wingates
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 695
Senast: Nominous
·
R
Hundhälsa Den här tråden har mina grannar bett mig starta för att få råd. Det gäller deras kinapuff som är lite över året och behöver gå upp i...
Svar
16
· Visningar
6 322

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp