Rädda svansen!?

A

angie82

Min häst har kommit på att det är roligt att dra sin syster i svansen, dock inte lika kul för henne. Har någon nåt tips på något man kan smörja in i svansen så han inte vill tugga på den. Dock inget som missfärgar den. Tänkte prova med ättika, så vi lät honom nosa på flaskan först... men han slickade i sig det och tyckte det var gott:crazy: så det var ingen ide´att smeta i nåt sånt. Nån som har nåt bättre tips?

Sv: Rädda svansen!?

Testa antibit, skulle kanske funka.

Fungerar på mina lindor förutom till 2åringen, men det var också första gången han hade lindor.

På kvigor som går ihop med mjölkkor och inte kan låta bli att snutta sätter man på en ring i näsan med taggar(det är i plast ska tilläggas å de är inte spetsiga, de gör inte illa kossan) på så när hon snuttar så sticker det till på kossan som då reagerar med att sparka å omn kvigan då är lite kvicktänkt provar hon bara nån gång till men när hon får samma resultat så slutar hon.
Förstår att detta inte funkar på hästar som biter i svansen men man kanske kan lösa det på liknande sätt så det är hästen som blir biten i svansen som sägger ifrån att det är obehagligt...

Bara en fundering

//Anna

Tack för tipsen! :bow: Ska prova med sån där anti-bit kräm! Det kan han iaf. inte tycka är gott.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 874
Senast: Enya
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 409
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hittade det här med dagbok här och tänkte att det kanske kan vara bra att skriva av sig lite och ifall nån vill läsa och har nån...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 923
Senast: Flixon
·
Hundträning Hej, det är såå jobbigt att gå promenader med vår 14-månders retriever och har egentligen alltid vart. Mycket flat i honom. Ja vi har...
Svar
19
· Visningar
5 680
Senast: Tuggben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II
  • Storlek på rastgårdar?