rädda min palm

Sv: rädda min palm

Jag brukar duscha min lite då och då ca i gång per månad och det är i stort sett allt vatten den får ;) Men den är hur fin som helst! :)

gillar dom att bli duschade?

har hört at porslingsblomma gillar att bli duschad :idea:

kanske ska testa det. alla tips är ju värdefulla just nu. för denna palm är ju den enda jag har kvar sen pappas. så det skulle kännas hemskt om den dog =/

Det var ett tips från min mamma :D och min blir alltid superfin när den duschat om den var lite hängig innan :)

oh, måste testa. fast jag ska inte duscha min än.. nyplanterad som den är.. tänkte i helgen. så det får torka upp lite..

stog så på skötselrådet jag såg en gång, att den vill torka upp mellan vattningarna.

Duscha mar alla blommor bra av.
Mina ar inte sa bortskamda att det blir gjort en gang i manaden men forsoker gora det ett par ggr per ar iaf.

*projekt for helgen tror jag :D *

inte sankt paula (eller vad dom heter) väl?

Fast de är väl lite läskiga ändå med sina ludna små blad ;) Kommer ihåg att jag hade sånna när jag var "liten", tror intye att jag lyckade hålla dem vid särskilt länge. Några veckor max och då har jag ändå förhållandevis gröna fingrar.

Jag kör nästan enbart med palmer och andra tjockbladiga växter :D

jag gillar dom. dom enda blommorna som blommar av att få lite vatten :angel:

dom dör ofta av att man vattnar dom för mycket.. jag sköter mina som en kaktus.. dom trivs super iaf..

förutom då jag skulle plantera om en och då losnade den från roten :rofl:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: cassiopeja
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 996
Senast: Cattis_E
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har varit lite o säker om jag skulle skriva om dethär men jag har kommit fram till att jag vill det. Och endel kanske tycker att det...
Svar
16
· Visningar
2 059
Senast: manda
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Då är det alltså dags att försöka lära sig skriva ett nytt år. Det brukar ta ett tag för mig innan det sitter i huvudet, och jag kommer...
Svar
0
· Visningar
884
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka