epi

Trådstartare
Under en lång tid har jag haft det ganska tufft och jag har tvingats leva under ganska jobbiga förhållanden. När jag pratar måste jag tänka mig för, när jag gör något måste tänka mig för. Jag måste till och med tänka mig för när jag rör mig med risk för att vad jag gör kan misstolkas. Tolkas det på fel sätt kan det få mindre trevliga konsekvenser och det har redan skett mer än en gång.

Elakheter. Åh vad ont det gör!

På uppmaning låser jag dörren när jag är hemma. Det vill jag inte men måste för min egen skull. Så det inte händer något.
Men på ett sätt hade det varit bra om något hänt för då hade problemet varit ur världen en gång för alla.
Dörren får jag inte öppna för någon som jag inte vet ska komma eftersom jag inte har titthål.

Det är tur att jag har min katt som tycker om att hålla mig sällskap i soffan. Annars hade jag blivit knäckt, dessutom lyssnar han när jag pratar och kryper lite extra nära när tårarna rinner.

Jag ska aldrig mer lita på någon...
Aldrig.

*anonymt nick*
 
Sv: Rädd :(

Det låter som att polisen/rättsväsendet också borde vara inkopplade. Polisens främsta uppgift är att skapa trygghet för medborgare.

Men jag vet ju inte riktigt vad det handlar om.
 
Sv: Rädd :(

Vad jag önskar att jag kunde frigöra dig från ditt fängelse.
Det låter verkligen hemskt :(
 
Sv: Rädd :(

Varför kan du inte förklara? Vad tror du kommer att hända ifall du förklarar?
Det är sekretessbelagda uppgifter jag sitter inne med. Så det är svårt för mig att veta hur jag ska formulera mig...även om jag bara vill skrika rätt ut...

Jag vill anmäla/göra något men "får" inte. GAH, inte ens DET kan jag förklara!
 
Sv: Rädd :(

Men även om det är sekretess belagda uppgifter får man anmäla, hur skulle det annars någonsin kunna bli någon lex sara?
Eller har det att göra med någon som jobbar åt polisen som ger dig problem (någon som ger dem information t.ex.) Då verkar det vara ett helvete att få någon dömd och bli trygg :(
 
Sv: Rädd :(

Men även om det är sekretess belagda uppgifter får man anmäla, hur skulle det annars någonsin kunna bli någon lex sara?
Eller har det att göra med någon som jobbar åt polisen som ger dig problem (någon som ger dem information t.ex.) Då verkar det vara ett helvete att få någon dömd och bli trygg :(
Nej det är ingen som jobbar åt polisen, däremot har människan det hela handlar om problem med rättvisan. Om och om igen. Jag har blivit tillsagd av andra instanser att inte engagera polisen då människan ska få en andra chans. Igen.

Många människor har koll på mig och alla är på min sida, jag har även personal hos mig ett par gånger i veckan som känner till allt och som hjälper och stöttar mig. Men kvällarna är sjukt jobbiga för då är jag ensam :(.
 
Sv: Rädd :(

Men jissenamn - hur kan en människa vara VÄRD en andra chans om hen fortsätter bete sig på ett icke bra sätt??? Har hen inte bränt alla chanser i världen då om hen får dig att bo i ett fängelse? Det är väl hen som ska in i så fall??? Fattar ingenting....
 
Sv: Rädd :(

Kan du inte åka iväg till någon då? Måste du sitta i ditt hem och vara rädd?
Du behöver ju inte tala om för personen du åker till utan kan skylla på att du behöver luftombyte eller något?
 
Sv: Rädd :(

Har alla dessa personer någon relation med människan (räcker med att känna)? Jag tycker nog du kan se vad polisen säger om det...
Alternativt se om du kan få tid och prata med en kurator, som står utanför fallet såklart.

Dum fråga, du har inga vänner?
 
Sv: Rädd :(

I min värld så är ditt liv lika mycket värt son någon annans och du ska absolut inte ge efter för det. Inte för någon "myndighet" tycker att en annan person ska få en andra chans. Är du rädd och mår dåligt och dessutom är utsatt för risker på grund av det här så ska du sätta dig själv i första rummet och anmäla.
Vill du ändå ge personen en chans så kräv då att "personalen" är hos dig alltid när du behöver dom. Du ska inte gå och må dåligt av en sådan anledning. Det minsta man kunde gjort för dig hade ju varit att sätta in ett "titthål" i din dörr så att du kunde vem som var på andra sidan.

Usch jag blir riktigt arg på din omgivning som är villig att utsatta dig för det här.............:rage:
 
Sv: Rädd :(

Men jissenamn - hur kan en människa vara VÄRD en andra chans om hen fortsätter bete sig på ett icke bra sätt??? Har hen inte bränt alla chanser i världen då om hen får dig att bo i ett fängelse? Det är väl hen som ska in i så fall??? Fattar ingenting....
Denna människa är inte värd en enda chans till om jag får säga vad jag tycker.
Det är mycket i den här historien som är som ett enda stort frågetecken..
 
Sv: Rädd :(

Kan du inte åka iväg till någon då? Måste du sitta i ditt hem och vara rädd?
Du behöver ju inte tala om för personen du åker till utan kan skylla på att du behöver luftombyte eller något?
Tyvärr fixar jag inte att åka iväg på kvällarna, jag är alldeles för rutinbunden (kan inte skriva mer än så utan att outa mitt vanliga nick) för att klara av det och dessutom går jag och lägger mig tidigt. Jag brukar halvsova vid den här tiden.
 
Sv: Rädd :(

Har alla dessa personer någon relation med människan (räcker med att känna)? Jag tycker nog du kan se vad polisen säger om det...
Alternativt se om du kan få tid och prata med en kurator, som står utanför fallet såklart.

Dum fråga, du har inga vänner?
Nej, de har ingen relation med människan på något sätt, det som de vet om gör att de dessutom inte vill ha med h*n och göra heller :crazy:.

Jag har vänner men de är inte så många :). De flesta är kvällstokiga men det är inte jag, så vi umgås på dagarna istället.


Jag hade tänkt avsluta min kontakt med psyk, men efter ett telsamtal från dom tidigare i veckan så har jag bestämt mig för att fortsätta där. Jag tror det behövs för att orka med allt det här. Inte bara en psykiater utan även samtalskontakt.
 
Sv: Rädd :(

Finns det något att anmäla: anmäl.

Vill man inte hamna i klistret så gör man inget som bidrar till att man hamnar där. Kort sagt stämmer det fina ordspråket "don't do the crime if you can't do the time". Ville människan ha en andra chans hade denne fått uppföra sig som om denne vore värd en andra chans.

Det är inte ditt ansvar att andra ska hålla sig i kragen, det får de göra själva. Ditt ansvar är ENBART för dig själv (så länge du inte har barn och ansvarar för dessa)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 043
Senast: Sassy
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 052
Relationer Anonymt konto, för detta känns läskigt att skriva. Jag har i mina tidigare förhållanden haft en förkärlek för lite hårdhänt sex. Inte...
2
Svar
29
· Visningar
5 010
Senast: Stereo
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
3 955
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp