C
carnival
För ett par veckor sedan köpte vi en fullblodskorsning från en ridskola. Hästen är snäll och trevlig på alla sätt, men rädd för att få lämmen uppfälld bakom sig..Vi fick hem honom...Tränade att gå in i transporten för några dagar sedan. Det gick jätte bra och han stod en stund och åt, vi backade ut och gick in igen. Idag gjorde vi samma sak han gick in utan att blinka så vi tänkte ta upp lämmen varpå hästen fullkomligt kastar sig ut. Sen var cirkusen i full gång. Tog in honom igen och en annan tjej fick stå och "dutta" på lämmen så det lät lagom mycket. Hästen tittade sig hela tiden om efter den andra personen och var lätt nervig. Hur ska jag träna detta rätt???
Finns det någon som kan rekommendera mig någon kunnig person i östergötland??Vi har bara haft en liten superenkel ponny innan så detta känns som ett jätteproblem. Tacksam för alla råd.
Finns det någon som kan rekommendera mig någon kunnig person i östergötland??Vi har bara haft en liten superenkel ponny innan så detta känns som ett jätteproblem. Tacksam för alla råd.