Rädd fjording

T

TheJenny

Hejsan. Nu är det så att för ca två år sedan så köpte vi en fjordvallack som i början var alltifrån pigg:crazy: . Han var van vid att alltid ha gått med antingen människa eller andra hästar med på sina turer. Så tills nu i början av sommaren så togg jag mog att börja rida honom själv. Vilket gick jättebra:) (i början) visst så springer alla iväg någon gång då och då. Men nu så har det allt oftare bli så att han vägrar att lyssna på mig och han både stannar, backar, frustar och bara springer:( Jag försöker få honom att lyssna på mig och tänka att Jag är ledaren här och det finns inget att oroa sig för. Men det går inte så bra. Han är väldigt snäll, men börjar förstå att han bara kan GÅ iväg med mig Hängandes, Släpandes efter honom i grimmskaftet:devil:, Eller när jag till och med rider honom:( Någon som kanske vill ge mig några tipps eller som har det likadant så skulle det bara vara guld värt att få några råd:bow:
 
Sv: Rädd fjording

Någon?!Hjälp!! Är som en rädd arabhingst inuti en fjordings kropp
 
Sv: Rädd fjording

Han är inte rädd, han har tagit över ledarskapet.
Han har märkt hur stark han är och att han kan bestämma över dig.
Vore jag du så skulle jag ta ut en tränare som kan hjälpa er att återställa ledarskapet:)
 

Liknande trådar

Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 358
Senast: Lutten
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 023
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 626
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
3 376
Senast: Solstig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp