F

Flo-Jo

Behöver råd och hjälp..Står just nu och stampar på samma ställe!

(Drar de kort)
Har en fd *vän* eller vad man nu ska säga som jag skulle vilja göra en anmällan..
Saken är den hon sysslar med saker som av dena jord inte är att acceptera.
Hon avlar och avlar men har ingen anning vad hon avlar på eller varför, hotar valpköpare när dom väljer att inte ställa ut sina hundar!
Hon hittar på konstiga ideer om hur man ska göra med tiken för att få så många valpar som möjligt.
Ringer även andra uppfödare *som inte vill ha med henne och göra* och berättar om sina ideer!
Hundarna lever i missär med för trånga hund gårdar enligt en källa sägs de att hon har fått dispans för deta..Men är de möjligt till 2011??

Som ni kanske förstår så är deta draghundar dom lever i trånga burar aktiveras inte mer än att dom får vara i för små hundgårdar, utifrån hemsidan ser allt sååå himmla bra ut!
Hon slår hundarna en av hundarna har ett halvt öra hur deta har gått till är en historia som ingen vet.

Nu för 14 veckor sedan fick hon en kull (kullen som hon gjort 3 gånger tidigare med samma föräldrar som har varit lika svåra att sälja som den här) Fick idag vet att hon tänker gasa ihjäl dem eller lägga dom i glass burkar med gift! vet att de disskuterats innan men nu vet jag inte om tanten menar allvar!
Hon har säkert de sämsta ryktet i världen där av desa få valpköpare, och tyvär är de knepiga som köper av henne och hundarna går tyvär att se på blocketen tid senare!

Hade jag kunnat så hade jag åkt direkt ditt och köpt alla 3 men jag har varken tid eller plats just nu för 3 minstingar till.
+ att hon nu ska göra en parning till med blåögda hundar efter som hon har fått för sig att dom säljer bättre!

Så vad kan jag göra?
Snackade med en vän innan och hon sa att de var hopplöst hennes man står som ägare på jorbruksverket och han är svår att koma åt eftersom han inte har några anmärkningar..Vilket hon har!
Funderar på att åka ut och film men kommer filmen fram så åker väl ja på de!

Jag har försökt prata med henne men hon har blockat mig över allt och hör jag av mig till henne så ska hon polisanmälla mig!

Behöver råd!! 3 hundars liv står på spel
 
Sv: Råd..

Ring djurskyddet? Polisen? Är det så illa som du beskriver det ska hon inte ha hund en enda dag till. Ta tag i det imorgon (varför avlar hon mera om hon inte ens får sålt dom vaplar som fötts? :confused:)

Heder åt dig för att du bryr dig!:bow:
 
Sv: Råd..

Är hon med i SKK? Anmäl dit också i så fall. Självklart kan du ringa djurskyddet och polisen anonym.
 
Sv: Råd..

Ja man kan vara anonym när man anmäler vart man än anmäler. Man kan lämna tips också så åker den myndighet som får "tipset" och gör själva anmälan. Sen kan man bli kallad som vittne om det blir en rättslig sak av det.
 
Sv: Råd..

Det är väl inget att diskutera ANMÄL innan hon dödar de små liven. Och jag hoppas verkligen at tanten får djurförbud!
 
Sv: Råd..

Ville bara berätta att valparna är hos en vän till mig och alla hunnes hundar är omhändertagna!
Vi är 5 stycken som gjort anmällan mot henne och för hundarnas del så ser allting ljust ut!

Tack för era råd :bow:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Varit fodervärd åt en hund i drygt 1.5 år. Nu skulle hon upp till uppfödaren och få valpar och då vi hamnat i diskussioner så vill han...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
8 210
Senast: Vicks
·
Hundhälsa Hej! Jag har en unghund på 15mån som sen en tid tillbaka börjat lyfta upp höger fram tass väldigt ofta, trodde först att det hade att...
Svar
0
· Visningar
353
Senast: Redfox
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 365
Senast: Lillefrun
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
29
· Visningar
2 212

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp