Råd vid marsvinsköp

Sv: Råd vid marsvinsköp

Ååh så är den jag köpte nyligen också, hon har snart bott en vecka hos mig :love:

Tråkigt, men så blir det lätt när man köper via zooaffär. De har inte den kollen som krävs. Tråkigt men sant!

Måste bara berätta en sak nu, på tal om djuraffärer :D
Sorry för trådkapning :o
Vi har en djuraffär i stan, som för två år sen ungefär hade väldigt dåligt rykte. Så jag har aldrig ens funderat på att gå in dit, ville inte se efter vad alla sagt, men så nu när jag skulle köpa mitt nyligaste så tänkte jag att, jag kan ju ändå kolla in, när jag gick förbi och det var ta mig sjutton den bästa affären med den bästa djurhållningen jag någonsin sett :eek:
Dom hade en stor bur, honorna, hanarna hade en lika stor skilda ärifrån. Dom sprang fritt och det var rent och snyggt, dom var väldigt trevliga, och kunniga, ställde frågor osv så att marsvinet verkligen fick ett bra hem, jag blev så positivt överaskad :)

S jag hoppas att detta lägger en god grund för min lilla knodd :)

Jag har läst lite nu, och Polydaktyl (extra tår) kommer ofta när det handlar om inalvel :crazy: :(

:eek:
Det hade jag ingen aning om, usch vad tråkigt :(

Bestämt dig om hur du ska göra ännu ...?

Hon kommer stanna. :)

På måndag ska tid bokas för borttagning av de extra tårna!

Ja :) :love:

Dock har planerna ändrats lite. Måste iväg och avliva en råtta nästa vecka och då kommer jag inte orka ta med marsvinet.

Så det får vänta ett par dagar. Jag kan ju ta med henne när hanarna ska kastreras :idea:

Ja :(

Nej, det planeras ju att sätta ihop de två pojkarna med de fyra honorna så småningom, så då är det ju bra att börja någonstanns :D

Måste bara fixa plats och pengar först :crazy:

Ja det är ju ofta det ...
Jag är så sugen på att skaffa ungar , :love:
Alltså, att marsvinen ska få ungar... :rofl:

Men jag funderar på att köpa mig en hane, men jag vet inte ...
Det ska kluras på mer det här :D

Jag sak bygga en fin bur när jag flyttar iaf till dom , nu får dom så ut med sin "lilla" :D

Dock blir det inga bebbar här, för pojkarna kommer inte kunna göra några bebbar sedan :o :D

Men, ja bebisar är ju så underbara :love:
Synd bara att så mycket kan gå fel under en dräktighet.

Hur stor bur har du?

Nej, men det är kanske tur det :D

Ja det är ju det :(

Jag vet inte, men en stor eg kaninbur har jag, vet inte mått på den .

Ja, men läser man på ordentligt och pratar med kunniga så går det säkert vägen ändå :)

ok. säkert en "vanlig" kaninbur, 100*50

Ja den är nog så. Har ju två, men om det blir bäbisar blir det en större bur som ska skaffas :)

Jag har fyra tanter som bor i en bur som är 120*60 men tycker den börjar bli lite liten nu när de växer. Men den ska vara tillåten för 4 marsvin.

Förresten, var nog falskt alarm med råttan, hon är sig själv igen :)

Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka