Råd till bättre svans

Rotterö

Trådstartare
Min gubbe har först blivit av med svans av lillebror. Sedan har han stått i boxvila 6 veckor. Kliat svansen. Så han har så tunn och dålig svans.
Bra tipps mottages

Sv: Råd till bättre svans

ja fà honom att sluta klia sig..

I vissa stall sà fältar man svansarna och har en svanspàse över dom sà att de inte slits..

Det blev i boxvilan . Nu är han ute igen. Men svansen är så dålig tunn mm

Min gubbe har först blivit av med svans av lillebror. Sedan har han stått i boxvila 6 veckor. Kliat svansen. Så han har så tunn och dålig svans.
Bra tipps mottages

Hej! Jag hade samma problem med min vlack denna sommaren. DEt jag gjorde var att jag hällde på jodopax på svansen varje dag (använd svamp på blir det inte så kladdigt). Nu efter ca 1mnd så kan man se att svansen har börjat komma tillbaka. Håppas det hjälper dig!
/Alex

Liknande trådar

Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 023
Senast: Roheryn
·
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 565
Hästvård Vår ponny har väldigt fin hovkvalitet,men usla tunna sulor. Hon är dessutom plattfotad. Hon är superöm på grusvägar och tyvärr består...
Svar
9
· Visningar
1 166
Senast: skiesabove
·
Hundhälsa Hej! Min mellanpudel är 7 år och har ätit kortison sedan han var drygt 1 år pga IBD. Han har stått på lägsta dos och det har fungerat...
Svar
9
· Visningar
842
Senast: Lillkin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka