Råd om sadlar !! Hur man ser lite exta om den passar eller ej !

T

Toscane

Hejsan, har köpt en Olympus Club (begagnat) från en tjej. Och jag får den nu i veckan. Hon har inte direkt haft någon sadel innan, bara en galoppsadel då hon är f.d galoppör. jag tänkte bara fråga folk om lite tips och råd om hur man ser om den ligger bra eller ej , om jga lägger den åp henne kan jag ju ganska bra avgöra om jga tkr den ligger bra eller ej, om inte känne om den trycker. Så kan ingen ge lite råd för hur man kan avgöra med både blotta ögat och med händer etc. ? Hade vart så himla snällt !:bow:

Sv: Råd om sadlar !! Hur man ser lite exta om den passar eller ej !

okej, men du vet inte om det finns någon i göteborg/kungsbacka hållet?

Sv: Råd om sadlar !! Hur man ser lite exta om den passar eller ej !

Finns många.. Haglunds har en bl.a. Däremot skulle jag inte vilja påstå att någon i de regionerna är bra... Så det är ju lite problematiskt...

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 898
Senast: Tofs
·
Utrustning Snart blir det körhäst av henne istället... Jag är i sadeldjungeln igen. Fröken är inte så himla knepig att hitta nåt som ligger bra...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
10 480
Senast: Alexandra_W
·
Hundhälsa Jag behöver råd, och eftersom jag inte har någon annan att rådfråga, vänder jag tillbaka till min ungdoms forum ... Det här blinr långt...
Svar
6
· Visningar
2 271
Utrustning Hej, jag har lite huvudbry gällande "min" sadelutprovare och hoppas kunna få lite råd och tips! Jag har i många år haft en mycket...
2
Svar
20
· Visningar
8 321

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat