råd om igångsättning / tävling

B

blabla

Min häst har haft en sårskada en tid som inte viljat läkt riktigt. vi åkte in till vet

första veckan fick hon bandage och jag gick med henne 15min om dagen i en vecka. efter det började jag sätta igång henne i trav några dagar därefter galopp. sedan åkte vi in till vet igen för att kolla upp hur det var med såret. det har inte läkt riktigt ordentligt så jag skrittar en vecka igen ca 1 timme om dagen såret ser mycket finare ut nu det är iprincip läkt och hon ömmar ej. nu har jag börjat trava och dax för galopp under helgen. nu till frågan, om en vecka är det en liten hopptävling jag tänkt åka på för att hoppa en klass. är det dumt?

hon har vart helt igång innan sårskadan.

Sv: råd om igångsättning / tävling

om jag hade varit du så hade jag hoppat över tävlingen och tränat hemma istället. om hästen mot förmodan slår upp skadan igen under tävlingen så blir det mer vet besök och mer tränings tid går "förlorad", bättre då att skynda långsamt och träna markarbete hemma tills såret är helt läkt, ruvan är borta och pälsen börjar växa igen.

vart sitter sårskadan?

är hästen halt eller blir störd av såret?

Varför så bråttom? Ju mer såret får vara ifred, desto fortare läker det...

Är såret inte läkt ordentligt tycker jag inte du ska rida öht.

Liknande trådar

Ridning Hej! Hur brukar ni tänka kring igångsättning av häst? Hur länge skrittar ni tills ni börjar lägga in trav på schemat? Jag har...
Svar
3
· Visningar
1 107
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 110
Senast: Freazer
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
859
Senast: igbest
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
671

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka