Råd och Tips

D

docskingcalibar

Hej....
Jag undrar om det finns nån som har nåra bra tips att tänka på när man flyttar???
Vi flyttar om ca. 4 veckor (knappt) och har precis börjat packa... Snacka om att det är kaos här....
HJÄLP!!!!!

/Emmi

Sv: Råd och Tips

Andas! (;)) och drick mycket vatten.
Gör listor, en speciell lista för varenda liten kategori. Sedan när du tex packat "den där tröjan" i en bag så gör du en speciell symbol framför tröjan som visar att den är packad (jag brukar göra en stjärna). När du sedan lastar bagen i flyttfordonet så gör du en annan symbol (tex en bock) som visar att "den där tröjan" är i flyttfordonet och att du alltså kan släppa den.
Klarar mig inte utan mina listor! :D

Och just det, tänk på kroppen! Lyft inte ensam om där är tungt och lyft absolut inte med ryggen! Det gör stor skillnad efter en flyttperiod om man lyft med benen eller ryggen kan jag lova ;)

Det var bra tips!
Som tur är så kommer vi att kalla in många vänner att hjälpa till att flytta... Jag kan inte lyfta så mycket över huvudtaget eftersom jag har sånna problem med min rygg. Då är det tur att man har många starka kompisar att tillgå :)
Jag tycker faktiskt att det är ganska kul att flytta (när man har kommit iordning på det nya stället och i det nya stallet i alla fall) just packandet och det där är väll egentligen inte så kul...

/Emmi

vi skall flytta till Lagmansholm själva och hästarna skall stå två kilometer bort på sandris gård. Det är mitt emellan Vårgårda och Alingsås. Det ska bli riktigt roligt :) Det enda som är trist är att flytta ifrån sina vänner.... men det är väll sånt man får lära sig att leva med... Snacka om att dagarna bara flyger iväg.... Idag har vi packat massor med kartonger, men det syns inte....

Ta bara med de som e nödvändigt, släng en massa. Bra tillfälle att kanske byta soffa säng eller dylikt. De e verkligen as jobbigt att flytta, hjälpte bew med flytten . jag städade hennes lägenhet i två veckor. Slängde en massa, typ

Se till att inte bo 42 år på samma ställe......:angel:
Då har man djävelusiskt mycket att packa ihop.... :eek:

Se till att inte bo 42 år på samma ställe......:angel:
Då har man djävelusiskt mycket att packa ihop.... :eek:

Har bott här i 30 år nu så då lär väl packlådorna räcka, Lenita?

Nej det vore nog omöjligt att packa skulle behövas ett godståg...

Lycka till på nya stället Doc

Hej och tack för alla tips :)
Ni har inte en aning om hur mycket vi har slängt :)

Jag ska också flytta - kom jag på i måndags... :angel: Försvaret (jobbar där) hyr ut lägenheter inne och precis utanför området till en mycket billigare peng (en tvåa kostar lika mycket som min etta (trots att det är en bostadsrätt!) i hyra!).
Har aldrig vart intresserad eller tyckt att jag haft råd, men nu hade en lägenhet med "lantligt läge" blivit ledig.. Tänkte att "åka och titta skadar ju inte".. Sagt och gjort - 2 km rakt ut i skogen! På ena sidan stod två hus (2 lägenheter i varje) och på andra sidan - en hästhage med massa ston i!! :bump:

Fortsatte man 100m kom man till ett litet stall... HÄR vill jag bo!!! :bump::bump:

Tyvärr hade hon bara 2 boxar i sitt stall, men var inte helt emot att bygga en box till ifall det gick.. Ska försöka hyra ut min bostadsrätt i andra hand, och siktar på att flytta kring nyår när jag är långledig! Allt hänger på att jag får en bra stallplats till Neha! Förhoppningsvis får jag veta mer i början av veckan - men jag vill flytta nu!!! :banana:

Så känner vi med... Måste fyra veckor dra sig fram så långsamt???
Fast det är klart, vi har inte på långa vägar packat färdigt, och i helgen har vi stalltjänst med 26 hästar....
Då orkar man INTE packa kan jag säga...

Liknande trådar

Övr. Katt Hoppas på tips från kloka Buke! 😊 Både jag och min pojkvän har katt. De har inte fått träffas än, och det jag funderar på efter att...
Svar
11
· Visningar
1 229
Senast: fejt
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
845
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Visst finns här en del menskoppsanvändare? Har ni några värdefulla tips för en "nybörjare"? Jag undrar främst kring hur man väljer...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 011
Senast: Bufera
·
Lantbruksdjur Hej, jag behöver lite tips och råd, vi har relativt nyligen skaffat höns (Brahma) och det har hittills fungerat bra. Nu har dock tuppen...
Svar
7
· Visningar
1 084
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Guldfasanerna
  • reservdelar till klösträd