Rabiesvaccinera valp!

Sv: Rabiesvaccinera valp!

21 oktober. Måste ta 3 års vaccinet om jag tar rabisin krävs två sprutor för ta in hon i Sverige . Hon är tysk

Då kan du vaccinera tidigast 21 januari och då åka hem tidigast 11 februari om jag räknat rätt

Båda dom vaccinen är ok för valp.
Om du är lite snabb så kan du söka tillstånd från jordbruksverket och ta in henne någon gång mellan 8-12 v.
Tyskland räknas som rabies fritt.

Yes hon har ju träffat en hel del hundar här med.. Får vänta. Hon är 90 dagar den 20e jan. Kan man vaccinera rabies 2 dagar efter 12 veckors vaccinet? Allt är nobivac.

Läste på jordbruksverket att valpen måste va 90 dagar för att bli godkänd. annars är det inte giltigt

Kolla med de länder som du ska till, en del länder tillåter inte 3-års sprutorna utan har krav på årlig vaccinering.

Jag ska hem till Sverige. :)

En "fuling" ... Vill gärna åka hem så fort som möjligt.. Kan man ta tåget?? Kan kontrolanterna kolla passet på hunden osv? Från tyskland till danmark. Har åka mycket med tåg med min hund sverige danmark och aldrig någon som frågat om hundens pass.

Fast i DK krävs väl inget tillstånd för valpar under 3 mån,tidigare gällde bara att dom skulle vara vacc (valp/parvo)

Liknande trådar

Övr. Hund Här kommer en jätte dum fråga från en extrem hypokondriker :’( Min granne har skaffat sig en valp som är sjövild, den är ett resultat...
2
Svar
20
· Visningar
1 833
Senast: Sel
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 197
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej! Vi har en valp här på 4+ veckor som har lite problem med blötlagt foder, vi försöker ge han några kulor om dagen av maten vi har...
Svar
18
· Visningar
1 080
Senast: Maniac123
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 272
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?