Råa ägg?

C

Copydrew

Man brukar ju ge råa ägg till avelshingstar, gör man det med hundar också?? Knasig fråga, kanske:angel:
 
Sv: Råa ägg?

Jag gav ett rått ägg på maten åt min rottistjej en gång, efter det fick hon massor av skorvor i hela ovansidan av pälsen som höll i sig i typ två veckor:eek:

Så, inga mer råa ägg här:D

Annars har jag hört det rätt ofta, att ägg är bra för pälsen osv
 
Sv: Råa ägg?

Jag ger mina hundar rå äggula för att få fin päls. Ser inget knasigt i frågan. Varför ger man det till avelshingstar?
 
Sv: Råa ägg?

Jaa, har också hört att det skall vara bra för pälsen:idea: , har dock aldrig prövat..!
Man ger det till hingstar för att förbättra spermakvalitén, så nu tänkte jag om man gör det med hundar också..?
 
Sv: Råa ägg?

Ingen avelshingst på vårat stuteri fick någonsin ägg och jag har aldrig hört något annat stuteri som ger sina hingstar ägg, så det är nog inte så vanligt..

Hundar ger man rå äggula (absolut inte äggvitan) för päls och hud.
 
Sv: Råa ägg?

Hundar ger man rå äggula (absolut inte äggvitan) för päls och hud.

:confused: Varför ska man inte ge äggvitan till hundarna för??? Har gett mina hundrar ägg ( rå och med äggvita samt gulan) Har inte märkt nått konstigt med det... Bra för pälsen.//MW
 
Sv: Råa ägg?

Man får väl en mkt bättre effekt om man endast ger gulan. Däremot ska äggvitan vara mindre "skadlig" mot äggulan om man kokar/micrar den. Det är vad jag hört :) Men ligger det ngt i det?
 
Sv: Råa ägg?

Av den enkla anledningen att rå äggvita hindrar kroppen från att ta upp det nyttiga B-vitaminet, Biotin..
 
Sv: Råa ägg?

Ingen avelshingst på vårat stuteri fick någonsin ägg och jag har aldrig hört något annat stuteri som ger sina hingstar ägg, så det är nog inte så vanligt..

Hundar ger man rå äggula (absolut inte äggvitan) för päls och hud.

Ja där får jag ställa mig på din sida. Har då aldrig någonsin hört att hingstar får ägg över huvud taget..:crazy:
 
Sv: Råa ägg?

Jag har hört att det ska vara bra för pälsen.. Sen om det stämmer vet jag inte, men min vovve har iaf fått det ngr gånger...
 
Sv: Råa ägg?

Inte?! Jag har hört det från ett antal ställen... Kanske är det en gammal huskur som norrländska travgubbar har hittat på:idea: ;) Vet iaf att Järvsöfaks fick det (fast han tyckte inte om det, så det projektet fick de lägga ned;) )
Aha, är det någon som har märkt nån skillnad på pälsen efter det att hundarna fått äggula?
 
Sv: Råa ägg?

Men hallå!!!! hästar är gräsätare!!! Dom ska inte ha ägg!!!!!!!!!! Det är väl självklart!:bump:
//C
 
Sv: Råa ägg?

vi gav våra taxar råa äggulor men har ni gått över till ölgäst som har samma inverkan på pälsen

Kram :bump:
 

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
981
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
24
· Visningar
1 106
Senast: Vovve
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 075
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 862
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp