Querlybet Hero (BWP hingst)

Pam

Trådstartare
Satt och googlade när jag dök på denna hingst.
Gillade stammen starkt! Baloubet - Darco - Chin Chin - Pachat. Och både mamma och mormor har gått internationell hoppning.
Någon som vet nåt om honom?? Var står han på station??
Mvh

Sv: Querlybet Hero (BWP hingst)

Han är född i stamboken SBS.
Stationen han har stått på i år är ingen EU-station.
Han tävlas av Philippe Le Jeune.

QUERLYBET HERO Q34591
SBS • studbook nr: 1810
Life nr: 999-999-W00211730
bay • 169 cm • °15/05/2000
Inspected on:29/03/2003
Contest index:139.2 (reliability: 0.861)
Stud farm
De Brabander Joris en Cleuren Paul
Galgstraat, 17, 9100 Sint - Niklaas, Belgium

http://dbsbsnet.2bcom.net/pages/popup_pedigree.asp?lang=fr&code=Q34591

Lite bilder på honom och hans avkommor http://www.studforlife.com/QuerlybetHero.htm

Tack!

Vad betyder det att han inte stod på EU station?? Kan man inte få hit simmare då eller??

Vad är SBS för stambok?

Är det inte fler än jag som tycker att det är en intressant hingst (stammässigt iallafall)??
Mvh

Står inte hingsten på en EU-staion får de inte skicka färsk sperma på export. Däremot kan hingsten ha fryst som tidigare tappats på en EU-station. SBS är en avelsorganisation i Belgien som inte ASVH erkänner, men eftersom hingsten även är godkänd i BWP (som ASVH erkänner) kan han godkännas för svensk avel om övriga regler uppfylls.

Och jag tyckte han var skitful!! :o

Men stammen och mödernet var inte fy skam! Men exteriört sett skulle jag vilja bygga om honom helt...

Okej, tack för svar!
Får kolla upp det då.

Myfairlady och Cyllene: Jag håller faktiskt med er båda om exteriören. Det är nåt som tilltalar mig, men ändå nåt som stör mig som jag inte kan sätta fingret på.
Cyllene: Vad exakt är det som du tycker är fel i exteriören?? Skulle man kunna väga upp det med stoet?? Vad är det för sto man bör ha då tycker du??
Mvh

Jag gillade inte heller exteriören, men avkommorna verkar ha shysst teknik:)

Det måste vara travarblodet i tredje led som ger den fula exteriören .... :devil:

Satt och googlade när jag dök på denna hingst.
Gillade stammen starkt! Baloubet - Darco - Chin Chin - Pachat. Och både mamma och mormor har gått internationell hoppning.
Någon som vet nåt om honom?? Var står han på station??
Mvh

Håller med! Gillar också stammen!
Men speciellt snygg typ hade han inte...

Måste bara kolla om ni sett hans bror...tyvärr ung för att ha visat några avkommor men den stammen går ej heller av för hackor och helt ok exteriör! Nabab de Reve- Darco-Chin Chin, samma möderne.

:d:bump:

Liknande trådar

Avel Ja, ännu en sån här tråd men jag vill ha era åsikter. Jag har fått hem ett kanonsto e. Racot som har vinster och placeringar i 140 som...
Svar
4
· Visningar
1 760
Senast: Jate Volim
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 958
Senast: supercassie
·
C
Avel Nu har AVN blivit färdiga med användningsråden för de nygodkända hingstarna :bow: Allt är koierat från ridsports hemsida... Så här...
Svar
14
· Visningar
3 792
Senast: athena
·
R
Avel Med tanke på alla hätska diskussioner om fullblod och vad man vill ha (och tydligen framförallt vad jag inte vill ha:crazy: ) så vill...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
41 149
Senast: Mayaanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka