Quaterback

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare softclix
  • Startdatum Startdatum
S

softclix

Någon som vet om han kommer att finnas tillgänglig i Sverige nästa år?
Har mailat importören för drygt en månad sedan men ej fått svar, tänkte höra mig för här, kanske någon har koll??

Sv: Quaterback

Har hört att han kanske kommer till Flyingedagarna i år. Jättespännande att se honom live!

Svarar inte importören på mail är det väl enklast att ringa?

Ja, det är väl klart att man kan göra det men nu frågade jag om någon här visste...

Hade det varit närmare betäckningssäsong hade jag ju självklart ringt om jag behövde ett snabbt svar men nu är det ju ett tag kvar så jag har "råd" att flumma omkring lite.

Har hört att han kanske kommer till Flyingedagarna i år. Jättespännande att se honom live!

Det hade ju varit riktigt trevligt! Synd att jag har så långt till Flyinge bara, men det kan kanske vara värt en tripp :bump:

Den tråden har jag läst, men tack för tipset! :)

Kan däremot inte lista ut vem importören är genom den tråden, om du syftade på att man skulle kunna göra det. Du får gärna PM:a. Man är ju nyfiken :angel:

Annars blir det väl till att ringa när det närmar sig om jag inte fått svar via mailen. Vill ju egentligen bara veta om han finns tillgänglig även nästa år eller om han har valts bort ur "sortimentet".
Vet att i år har det varit ett väldigt propagerande för Highcruiser och Highlander.... De hingstarna är inget alternativ till mitt sto hur mkt de än försöker att få mig att tro det :smirk:

Nåväl, Quaterback får det att vattnas i munnen och jag hoppas verkligen att det finns möjlighet att betäcka med honom nästa år igen.

:eek::eek::eek::banana:
Då hoppas jag verkligen att ngn tar med kameran o lägger ut bilderna här på Buke! Då jag själv betäckt med honom i år så är jag jätteintresserad av att få lite "liveinfo" om honom. Tyvärr har jag ingen möjlighet att åka ner själv i år...:cry:

Jag har också tittat lite extra på Quaterback. Han rör sig spektakulärt.
Såg att han betäckt 20 ston i år, hur många som är dräktiga vet jag inte.
Till mitt sto (e: Bernstein) tycker jag det är viktigt med hingstens temperament. Har i år betäckt med Don Laurie.
Kanske någon som vet hur deras lynne är.
Sandreo är också av intresse.

Om du letar efter hingst med bra lynne och temperament skulle jag nog kanske hellre valt Don Laurie före Sandreo ! Sandreo sägs vara en äkta typisk " Sandro Hit " med mycket i skallen inte kan det väl bli så mycket bättre att ha Flemmingh i andra led ??!! För han har väl Flemmingh i 2:a led ???? Blev lite osäker där.....:confused:

Om du letar efter hingst med bra lynne och temperament skulle jag nog kanske hellre valt Don Laurie före Sandreo ! Sandreo sägs vara en äkta typisk " Sandro Hit " med mycket i skallen inte kan det väl bli så mycket bättre att ha Flemmingh i andra led ??!! För han har väl Flemmingh i 2:a led ???? Blev lite osäker där.....:confused:

Det stämmer. Ffa slår det mig att Sandreo ser så sur ut på videon - öronen bakåt och han verkar helt överlag vara på riktigt uselt humör. Är det någon som vet vad han fick för betyg i ridbarhet och temperament?

Jag har dock sett tre avkommor som är bedårande söta och jättetrevliga, så han kanske inte nedärver sitt humör.

Någon som vet om han kommer att finnas tillgänglig i Sverige nästa år?
Har mailat importören för drygt en månad sedan men ej fått svar, tänkte höra mig för här, kanske någon har koll??

Han är tillgänglig i år via Ängagården.
Vi har talat med spermaimportören som känner beridaren som rider Quaterback. Tydligen har han ett lite vassare temperament och än så länge är det bara män som lyckats rida honom ordentligt (till den form han har på filmerna)
Dock kunde han rekomendera honom till vårt sto eftersom hon är en väldigt lugn och mjuk individ (på gränsen till loj) som vi vill ha in mer temperament i.
Eftersom temperament både är ärftligt och präglas tror jag det kan bli bra, för att även om fölisen föds med het skalle kommer moderns lugn att prägla den. Så resonerar jag i alla fall :laugh:

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
527
Senast: Nikan
·
Avel Hade behövt lite mer information och tycke kring några hingstar jag tänkt till nästa säsongs avel. Temprament osv och ok gångarter...
Svar
10
· Visningar
1 368
Senast: athena
·
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
966
Senast: corzette
·
Hästvård Hejsan Vårt stall har provtagit två hästar för EHV-1 då de haft neurologiska besvär. Vi får troligen provsvaren imorgon. Min häst som är...
Svar
3
· Visningar
483
Senast: Anonym456
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Hundrelation
  • Katthår