Sv: Quarterback
Det är knepigt hur transportbolagen funkar.
Som jag fattat det delar de inte landet i olika zoner och döper dem. Typ A-zoner är lätta och dit kan man tom få det snabbare om man vill. Vissa zoner går inte att nå alls!!!
Men det går att kringå. Man kan behöva testa med olika postnummer i samma stad tom!
Hade skick nu i veckan som skulle till Grums. Dit skickade vi förra året!
I år säger TNT att det inte går. De har gjort det till en z-zon (tex). Ojdå. Vad gör man då.
Ringer DHL som säger att de inte kan skicka till den exakta adressen, men om jag väljer tex Grums centrum istället för den adress jag angivit så går det.
Vad bra tänker jag - så gör vi.
Nähe, säger DHL Tyskland. Dit kan vi inte skicka. Det tar tre dygn.
Men då kan plötsligit TNT Tyskland få dit det. Men det kommer dit vid 5 på eftermiddagen.
Ok, det får vi nöja oss med.
Upptäcker sen att skicket mellanlandar (flygs till Örebro) i Karlstad vid 11 på förmiddagen. Dit kunde "kunden" åka på 15 min, och det innebar att skicket gick att få ett halvt dygn tidigare än annars!!
Vi skickade andra skicket till poståkeriet i Karlstad direkt och det var där på morgonen!
Så det mesta går om man vill, men man kan få bråka och trixa lite. Jag lyckades ju tom lösa mitt norrlandsproblem! Synd bara att Highness dog så jag aldrig hann prova!