Quarter/painthingst till fbl

Texaz

Trådstartare
Jagar nu febrilt hingst till mitt fullblodssto.....

Vill ha en hingst med cowsense, då jag skulle vilja pyssla med boskap i framtiden, är hur som helst en ranchhäst jag vill ta fram.

Önskar förslag på hingstar, gärna då på semin alternativt inte alltför långt från Dalarna....

Några förslag????

Sv: Quarter/painthingst till fbl

Haha, hade lagt tråden på avel och nu är den här, ok, var ju här jag ville ha den men trodde att den skulle kastas till avel, om ni fattar.....

OK, vad säger ni kära westernvänner, vill ni hjälpa mig???:bump:

Funderar direkt på wiescamp linjer, men det beror ju på hur ditt sto är också, vad har hon för för och nackdelar?

Det på helt och hållet på hur ditt sto ser ut. Vilka styrkor/svagheter har hon? Temperament, exteriör etc. Annars kan man omöjligt rekommendera en hingst!

OK, ska försöka få fram en bra bild på henne!

Hon är ca 162 cm (i högsta laget för mig som vill ha små hästar!!), mycket trevligt temperament, pigg och framåt utan att vara het. Snäll i all hantering, har tidigare gått dels på galopp, dels som ridhäst med inriktning på hopp tills benen inte höll. Har även gått som inhoppande ridskolehäst, mest nybörjarlektioner pga hennes temperament.

Är ute efter en mindre häst, med cowsense, rättställd, och med bra temperament, gärna inte för vass....

Men ska även försöka få fram en bild!!!

Här är hon, står dock lite konstigt eftersom hon är rejält brunstig!!!

Lone Bright Star, ger bra avkommor med fbl har haft 3 stycken själv, helt ok med BRA cowsense och lagom stora 150-152. Står bara som färsk semin.

Ja jag vill ju helst ha honom, har varit intresserad de sista åren men han har ju inte stått i avel :(....

Ska kolla igen hur det ser ut inför det här året, men har då inte fått någon respons på min intresseanmälan...

Ja jag vill ju helst ha honom, har varit intresserad de sista åren men han har ju inte stått i avel :(....

Ska kolla igen hur det ser ut inför det här året, men har då inte fått någon respons på min intresseanmälan...

Konstigt? Vad jag vet så har JG tappat honom varje år ett par gånger i allafall. Dom yngsta av våra är tre år nu och jag har behållit ett palominosto för egen räkning:idea:

Vore helt underbart!!!!:love::love::love:

Ska ringa och kolla när vanligt folk är vakna:D

Tydligen blir det ingen avel förrän 2010 enligt JG:cry:, hoppas att jag har stoet kvar då.....

OK, då får jag be om fler förslag!!!:crazy:

Rekommenderar ändå Runing Playboy......en hingst med mycket bra kossestam.....

Ja suck....Är ju bara så hiskeligt långt att åka....:crazy:

Hej,
Jag får ett föl efter Suspicious Mischief vilken dag som helst. Mamman är quarter/halvblod.

Enligt hingstägaren så är han en stabil "ranchhäst". Gå in på JF Paint & Quarterhorses hemsida (kan inte adressen men den kan du säkert söka fram).

Ja suck....Är ju bara så hiskeligt långt att åka....:crazy:
kika på www.untra.com här har du hingstar som är extriört snygga o har wiescamp linjer..alla hingstar är Grand Shampions o har extriör poäng, 40, 42 p...cutting , reining, ranch stammade, många avkommor tävlas av Youths, Amatörer, så de hästarna har goda huvuden... goda allrounds..vår pålla e efter Show Note...

PS..Vill du ha en avkomma som även får en snygg färg..prata me' Myran här inne, hennes hingst är visserligen ung men har i år lämnat fina avkommor me' god extriör..hingsten har också en god bra gammnal stam i sig, reining, cutting..tror att de även va Wiescampstammat...för bästa infot pma henne...:D

Fanns visst många Myror...:crazy: Får försöka klura ut vilken det är!!!!

Suspicious Mischief har jag kikat på och haft funderingar på, dock var hemsidan uppdaterad senast 2005 tror jag så jag var lite osäker på om han fanns kvar....

Fanns visst många Myror...:crazy: Får försöka klura ut vilken det är!!!!

Suspicious Mischief har jag kikat på och haft funderingar på, dock var hemsidan uppdaterad senast 2005 tror jag så jag var lite osäker på om han fanns kvar....

Det mig som Anneli menar :idea:

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 056
Senast: Farao
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 943
Avel Hej, jag skulle vilja ha tips om hopphingstar att betäcka mitt D-ponny sto med! Meningen är att helst få fram en framtida tävlingshäst...
2
Svar
24
· Visningar
3 781
Avel Hallå alla! Funderar på olika hingstar jag skulle vilja använda på mitt sto i framtiden. Alice är e. Last Liberty ue. Temple wind xx...
Svar
7
· Visningar
1 805

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka