Sv: Quarter/Paint partbreed förening intresse? Bild på korsningen?
Alltså, jag skulle inte komma på tanken att ens avla mina Quarters med dom raserna.
Skulle jag av någon anledning korsa så skulle jag välja lämpligare raser. Ännu mindre vilja registrera en avkomma i ett register där det bara förekommer såna skräpkorsningar.
Får man för sig att korsa med tex sv halvblod får man väl regga med grå papper. Resten går i SH eller nått annat lämpligt.
mvh Eva
Det finns ju svensk ridponny. Kan det då inte finnas svensk westernhäst?
Ett register skulle kanske kunna fungera som svensk ridponny registert. Vissa raser som godkänns som inkorsningar, men med öppen stambok. Kanske prioritera våra svenska raser som varmblod, halvblod etc?? kanske kallblodstravare? några andra förslag?
En liten tanke bara...
Alltså, jag skulle inte komma på tanken att ens avla mina Quarters med dom raserna.
Skulle jag av någon anledning korsa så skulle jag välja lämpligare raser. Ännu mindre vilja registrera en avkomma i ett register där det bara förekommer såna skräpkorsningar.
Får man för sig att korsa med tex sv halvblod får man väl regga med grå papper. Resten går i SH eller nått annat lämpligt.
mvh Eva