Quarter, paint, appaloosa...???

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Black
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 009

Black

Trådstartare
Någon som kan förklara för trögtänkta mig, har nog fått solsting men jag fattar inte mycket alls...
Om man betäcker en quarter med en quarter så får man en quarter men det kan även bli en paint om jag har fattat rätt, eller?
Men vad blir det om man betäcker en appaloosa med en quarter hingst då?
Hoppas någon kan reda ut detta för mig.

Tack på förhand

Vilsna jag...

:eek:

Sv: Quarter, paint, appaloosa...???

Om du betäcker en appalosa med en quarter får du en appalosa.

Men om man betäcker en Paint med en Quarter, får fölet skäckfärgen blir det en Paint. Men om fölet inte får skäckfärgen, blir det en sk "Breedingstock".
Och den blir varken Quarter eller Paint då, utan bara en "misslyckad" Paint? :confused:

Quarter med quarter kan inte bli annat än quarter, en paint måste ha minst en paintförälder. En breedingstock är en paint utan fläckar men ändock en paint fast den har ett separat register inom APHA... ;)

/Carina :eek:

Tack för alla svar.
Jag tror att jag förstår lite mera nu...
:p

Två quartrar som får en skäck kan alltså nu registreras som quater eller?

Liknande trådar

Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
680
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 411
Senast: Ceta
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För... 2
Svar
21
· Visningar
2 032
Senast: tuaphua
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 899
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka