Q.C Trail Sadel

E

EMZ

Har hittat en trailsadel på H**ks.
Det är en Quarter Canyon, med ralidebom. Sadeln kostar 5 495 :-

Låter detta som en sadel man kan våga köpa..eller är det vrålvarning på den...? ... ;) Vad tror/vet du?

:bump:

Sv: Q.C Trail Sadel

hejj jag ska själv köpa sadeln för 3995 av samma märke hörde mig för om dem sadlarna här inne tidigare då dem hade ett annat namn för ca ett år sedan...och där va inte mycket ont om dem...

Var det då de hette Western C ... Istället för Quarter C kanske .... ??

Oj va ja längtar till den kommer...vill bara kolla om den passar eller inte..så man slipper gå runt å fundera så rakkarns mkt... ;)

det va då dem hette western C jepp...:smirk:

Till nettanbabe: När du har fått den så kan du väl skriva här om hur den ligger, hur den var att sitta i och dyl. Har funderat på en sån jag med :D

Bubben91 skrev:
Till nettanbabe: När du har fått den så kan du väl skriva här om hur den ligger, hur den var att sitta i och dyl. ...

Ja och berätta gärna ALLT om sadeln... ;) Skulle va skönt att höra lite kommenarer om lädret, kvalitén och så... :)

Min Q.C Trail kommer nu i veckan tror jag... :banana:

har beställt min sadel nu prova en 16 inne på h**ks o den va ganska stor i sätet för mig..har inte den största rumpan så jag beställde en 15 tum...kommer väl nu lagom till jul...
dock är inte hästen min hemma förrens efter jul dagen innan nyår ska hon hem...hon har varit ute på foder ca 6 mån...

sen kommer problemet hur man nu spänner sadelgjorden men jag tror jag vet hur man gör en kompis till mig hade en westernsadel så hon får visa annars om jag inte klurar ut det..

den ser då ut att ligga bra på hästen la den på "bocken" dem hade på h**ks som e formad som en hästrygg o där ligger den fint...för övrigt är den skön o sitta i...

jag tycker läderkvaliten e bra på alla dem 3 sadlarna har känt på dem allihop dock är den bruna sadeln för 3995 (plesure) (vet inte hur d stavas) mjukast i lädert känns det som...

den ser då ut att ligga bra på hästen la den på "bocken" dem hade på h**ks som e formad som en hästrygg o där ligger den fint...
*Nyfiken* Hur vet du att den passar din häst??

Bara för att den ligger fint på en bock så säger det inget om hur den ligger på ryggen på hästen, såvida du inte har en exakt kopia av bocken:angel:

nettanbabe skrev:
jag tycker läderkvaliten e bra på alla dem 3 sadlarna har känt på dem allihop dock är den bruna sadeln för 3995 (plesure) (vet inte hur d stavas) mjukast i lädert känns det som...

Just den sadeln har ja faktiskt hört ska vara en av dom bättre sadlarna på hö***.. ja råder ändå er som ska köpa en sadeldär att först kolla över begagnat.. finns oftast jätte bra sadlar till ett bra pris! Be gärna någon kunnig att kolla så sadeln ligger bra först!

GUUD vad jag längtar att få reda på hur sadlarna sitter!!! SKYNDA!! :D

Mount Never Rest skrev:
*Nyfiken* Hur vet du att den passar din häst??

Bara för att den ligger fint på en bock så säger det inget om hur den ligger på ryggen på hästen, såvida du inte har en exakt kopia av bocken:angel:

bocken som va som en hästrygg e lika stor över ryggen som min pålla e hon e rätt liten o nätt me stor rumpa...o inte jättemycket manke... så därför vet jag...hehe men jag ska ju självklart be en annan kolla när jag provar sadeln så nån annan kan säga sin mening...den ska ju självklart passa henne det är det viktigaste skulle den inte passa får jag ju lämna tebax den...

lilla_edvardsson skrev:
Just den sadeln har ja faktiskt hört ska vara en av dom bättre sadlarna på hö***.. ja råder ändå er som ska köpa en sadeldär att först kolla över begagnat.. finns oftast jätte bra sadlar till ett bra pris! Be gärna någon kunnig att kolla så sadeln ligger bra först!

har självklart tittat efter begagnat men inte hittat nåt som faller mig in varken för plånbok eller smak..dem billiga man har hittat ser ut som såna man kan köpa på b*rjes eller nåt eller hårda "papp-sadlar" som inte alls sett sköna ut + man har ju inte den säkerheten att man kan lämna tebax den om den sen inte passar...det e ju nog inte så många som skickar sin sadel genom halva landet för att nån ska prova den för o sen kanske förlora den för det e en oseriös...

Bubben91 skrev:

hehe tror jag det jag längtar här med tills jag får min sadel på posten sen ska jag bara vänta på pengar så jag kan lösa ut den o sen ska hästen komma hem oxå...till nyår först kan jag säga nåt hur den passa min häst...mig passar den nog bra hehe...fin o störtskön men viktigast e ju att den sitter bra på henne

Bubben91 skrev:

Nu äntligen e det bara 2 dagar kvar tills min sadel kommer hem..hehe o pållen kommer hem om en vecka o 2 dagar...
sadeln ligger på posten o väntar i en stor låda...,hihi va ju bra att dem hade rabatt nu när man handla på h**ks fick den för 3559 eller nåt o så köpte jag träns till oxå så allt blev 4004 kr...kom lagom billigt undan förutom att jag e råpank denna månaden nu...hehe men men

ha nu hämtat min sadek.,...så fin...men jag vet inte hur jag ska spänna sadelgjorden!!??:confused:

Skräp säger jag bara. Jag beställde en QC Trail till min häst, har letat massor efter en passande sadel men har harft problem att hitta någon som ligger bra.
Hursomhelst var den första sned i bommen och hade andra småfel, så jag skickade tillbaka den för att få en ny. Samma sak med nästa sadel, fast andra fel på den. Jag skickade tillbaka och bad ej efter någon ny, hade inte vågad köpa någon efter att båda två var defekta eftersom att alla fel kanske man inte ser från första början och dsen står man med en skitsadel..

Köp begagnat istället från pålitliga märken om du vill att det ska vara lite billigare!

nettanbabe skrev:
ha nu hämtat min sadek.,...så fin...men jag vet inte hur jag ska spänna sadelgjorden!!??:confused:

nu e min häst hemma...kom i söndags....har testat sadeln den passar bra på henne o den e skön o rida i bara det att stgbyglarna e inte s bekväma än ska försöka fixa det imorrn....smörja lite o sätta det runt ett kvastskaft...eller nåt..

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är på väg och ska sälja min häst. Tänkte fråga vad hon som har haft honom på foder och även är den som köper vill ha för saker...
Svar
2
· Visningar
434
Senast: WildHorse
·
Hundträning Hej, Som vissa kanske läst innan har jag en 10 månaders ESS Jag behöver lite tips och råd kring just nosaktivering. Jag skulle hemskt...
Svar
11
· Visningar
898
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 601
Senast: Blyger
·
Utrustning Har ett evigt bekymmer med mitt bäcken. Hästen är rätt normal i ryggen och kan ha det mesta som kommer i modell som tar lite manke och...
Svar
15
· Visningar
2 176
Senast: Mogge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka