Putsa tvärflöjt med tandkräm?

Pancakes

Trådstartare
Hittade min flöjt som legat undanlagd i närmare 10 år. Den behöver putsas upp en smula, men jag är för fattig för att kunna lägga ut massa pengar på det. Tandkräm funkar ju till smycken, kan det tänkas funka på flöjten med?
 
Sv: Putsa tvärflöjt med tandkräm?

Tandkräm har jag aldrig provat. Däremot brukar jag putsa upp min flöjt med "häxan" ett putsmedel för silver (tror) jag som finns på varenda mataffär.

Tror det var tio år sedan jag putsade med häxan första gången, och flöjten fungerar ännu, visserligen är den inte mycket använd sedan dess, men den verkar inte ha imploderat av medlet i alla fall...
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
4 989
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
701
Senast: Angel
·
Fritid Jag överväger starkt att införskaffa en elcykel för att kunna cykelpendla till jobbet i veckorna istället för att behöva betala en...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 153
Senast: Caoimhe
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 205
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp