*pust* Min och hundens första parning är AVKLARAD!

Ciindy

Trådstartare
Ja då har jag fått vara med på min första parning och det var tusen gånger mer besvärligt än jag trodde. Vi börjar med att släppa in dom i hundgården och eftersom att det var båda hundarnas första gång stannar vi kvar och håller ett öga på det hela. Tiken avvisar honom så fort han kommer i närheten och Ricky är frustrerad. Under allt detta kommer en älg gåendes förbi och lägger sig ca 10 m bort från hundgård och hundar. Ingenting händer på ett bra tag och vi går in och håller ett öga på det inifrån, allt för kallt för att stå ute och frysa. Tiken avvisar och vi är ute och går med dom tillsammans och vi skiljer dom även åt ett tag, tiken avvisar fortfarande. Först efter 8 timmar är parningen klar och förhoppningsvis blir det valpar i mitten på mars :love: Dom satt fast i varandra i ganska precis 20 minuter och dom var så trött så vi fick hålla upp dom, jobbigt! Det här med hundar är kanske inte alltid en dans på rosor.

/ Therese ( Ont i rygg, knän och axlar)

Sv: *pust* Min och hundens första parning är AVKLARAD!

Gud vad kul, men jobbigt! :D
Vad är det för ras på de blivande små?

Blir små Norrbottenspets valpar :p Kommer inte kunna fara och titta utan att plocka hem först bästa valp ;)

Ja då har jag fått vara med på min första parning och det var tusen gånger mer besvärligt än jag trodde. Vi börjar med att släppa in dom i hundgården och eftersom att det var båda hundarnas första gång stannar vi kvar och håller ett öga på det hela. Tiken avvisar honom så fort han kommer i närheten och Ricky är frustrerad. Under allt detta kommer en älg gåendes förbi och lägger sig ca 10 m bort från hundgård och hundar. Ingenting händer på ett bra tag och vi går in och håller ett öga på det inifrån, allt för kallt för att stå ute och frysa. Tiken avvisar och vi är ute och går med dom tillsammans och vi skiljer dom även åt ett tag, tiken avvisar fortfarande. Först efter 8 timmar är parningen klar och förhoppningsvis blir det valpar i mitten på mars :love: Dom satt fast i varandra i ganska precis 20 minuter och dom var så trött så vi fick hålla upp dom, jobbigt! Det här med hundar är kanske inte alltid en dans på rosor.

/ Therese ( Ont i rygg, knän och axlar)

:laugh: ja det är inte alltid det går som på räls..

gubben min var rätt så frusterad nu när han förra helgen var o parade ungtiken första gången ,50 mil enkel resa o de var borta i 3 dar..

kennelägaren var inte hemma mer än första dan o sen skulle han påta på själv. problemet som uppstod här var att hanen är mindre än tiken så han halkade ur, det var även halt cemnetgolv, ute VÄGRADE båda att para sig fast han hittade flera bra gropar mm. till slut var han redo att ge upp.

Men herregud hämta hunddynan i bilen sa jag, ställl hanen på den o håll emot bakom hanen..sen satt han fast o det blev en perfekt hängning:)

så du bestämde dig till slut då´? ska ni ta en parningsvalp?
mvh prillan

Haha, det var inte lätt nej.. Jo det var en riktigt fin tik och när "chocken" över att min hund kunde bli pappa lagd sig var det ganska enkelt:p Helt otroligt lugn hund, vi tog in den i huset en timme och varken husse eller matte var med och den slängde sig direkt på golvet och sov ;) Jag tror att detta kan bli riktigt lyckat faktiskt, snygga valpar med supertemperament om dom blir som föräldrarna :p
Om det blir en svart/vit/brun hane med mycket svart är det stor chans att den hamnar hos oss. :love:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej. Vad jan jag göra med min unghund (tik) hon har vid 1 år ålder börjat attackera vissa andra hundar. Först grannens hund som alltid...
Svar
2
· Visningar
1 596
Senast: Nota
·
Hundhälsa Hej! Min Australian kelpiehane på snart 6 år har varit skadad i över 2,5 månad och trots flera veterinär besök och nästan 2 månader på... 2
Svar
28
· Visningar
5 977
Senast: Linda_A
·
Hundträning Min valp är nu 9 veckor gammal. Flyttade till mig direkt vid 8 veckor så vi har bekantat oss med varann under en ungefär en veckas tid... 2 3
Svar
52
· Visningar
8 521
Senast: mackan
·
Hästvård Hej. Jag var för en tid sedan medryttare på en häst som var hur snäll som helst. Varför jag valde att söka till denna annonsör var för...
Svar
9
· Visningar
3 298
Senast: Djurvän
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka