Sv: Pusskalas

Det är väl inte så konstigt att de pussas? Alla i min bekantskapskrets pussar sina barn och det är ju inte så konstigt att barnen gör det samma tillbaka sen. Och det är otroligt mysigt att få en blötpuss och sedan "jaj elskar dej" från sina barn! :love:

Det har du såklart rätt i :idea:

Jag tänkte mest på att de dels känns så små, och dels att de överför en sådan handling på andra än den som det kanske är mer självklart att man pussas med (mamma/pappa). Alltså att de själva kommer på att "nu ska här pussas!" snarare än "pappa pussas, jag pussar tillbaka". Hänger du med? ;)

Själv får jag bara blötpussar från vovven, men det duger gott det med ;) :love:

Fast när man pussas med sina barn så är man ju glad och kärleksfull och det är ju klart att de kan känna likadant för andra barn/människor och försöker då visa det på det sätt de vet. Att man sen som förälder blir glad när ens barn försöker pussa en gör ju att de är helt säkra att de är på rätt spår, pussar gör människor glada!! :D :love:

Liknande trådar

Övr. Barn Jag har varit medlem här för många, många år sedan. Mycket har sedan sist. Jag har reumatiskt värk och 50% sjukersättning och jobbar...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
25 926
Relationer Som några av er säkert vet så har jag inte haft den bästa erfarenheten av killar. Nu har jag dock träffat två stycken och mitt huvud är...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 908
Senast: melen
·
Övr. Barn Nu har idoten gått över gränsen igen,fast denna gången mer än vanligt. Varit en vända till med familjerätten fast denna gången i...
2
Svar
27
· Visningar
2 956

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat