pumafrön - bristvara?

tanten

Trådstartare
Letat i ett par butiker och hittar inte pumpafrön. De ingår i mitt fruklostbröd. Hällde de sista i min deg nyss. Är det fel i de butiklernas varulager eller allmän brist?
Min frukostmacka :cry:

Vi har inte brist pa det ... det fanns i overflod fore jul, och fortfarande manga forpackningar i butikerna.
Om jag inte hittar pumpa fron sa tar jag solrosfron i stallet, eller grovt hackade notter, brodet blir precis lika bra, bara lite annorlunda.

Vi har inte brist pa det ... det fanns i overflod fore jul, och fortfarande manga forpackningar i butikerna.
Om jag inte hittar pumpa fron sa tar jag solrosfron i stallet, eller grovt hackade notter, brodet blir precis lika bra, bara lite annorlunda.
Lyckades stava fel i rubriken också :banghead:

Mitt bröd innehåler linfrö, solrosfrö och puMpafrön.
Vid kris får jag väl hacka nötter då

Lyckades stava fel i rubriken också :banghead:

Mitt bröd innehåler linfrö, solrosfrö och puMpafrön.
Vid kris får jag väl hacka nötter då
Jag strör pumpafrön på lite av varje, och jag har inte märkt av någon brist.

(Jag såg felstavningen, men associerade ändå till sådana pumpafrön som man köper för att så.)

Jag har just nu en deg med cranberries, pumpa fron (eller pepitas), och lite hackade notter som Jag hade over fran ett annat project. Jag har som vana att osa i lite vad jag har ... i gar kvall tog jag verkligen i och var tveksam att degen skulle jasa, men det gjorde den, sa snart aker den in i ugnen.

O jag tänkte att ja - pumafrön är det definitivt brist på 😁
Ändå är det så mycket pumor i farten i media? :bag:

Jag såg pumpafrön däremot senast igår, hos ICA, däremot hade jag svårt att hitta flingor, men de fanns strategiskt nära mejeri och inte vid gryner där jag tyckte de borde vara. :meh:

Liknande trådar

Fritid Mina älskade ridskor går på sista versen och de har utgått ur Hööks sortiment. Dock ser jag att de finns kvar i butik i Avesta och...
Svar
11
· Visningar
903
Senast: Noxos
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 471
Senast: qitis
·
Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
3 286
Senast: WildHorse
·
Samhälle Som en allmän pepptråd och kanske inspirationsspinoff till shoppingtrådarna så startar jag härmed begagnattråden! :banana: I år har jag...
Svar
12
· Visningar
898

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka