Sv: Puli & Cane Corso
De var ju hemskt vad de är mycket trådar som är emot blandraser.
Jag kan väl säga att jag är väl inte helt
i blandraser men de finns några som verkligen kan funka.
Labbe-shäfer vilket är vanligt labbe-BC.
Bc som jag förståt som inte räknas som renrasig enligt Skk är de ingen som har någonting emot.
All hundar kommer i från någon typ av korsning som man senare på ett mer eller mindre sätt har inavlat för att få fram rasen.
Vi har många hundraser idag JAPP men vem säger att man inte skulle kunna avla fram en blandis för de eller avla fram en blandis?
Deta med psyke, om jag skulle ta en valp kull så skulle jag inte bara sätta mig på psyket utan mycket på vad jag vill få fram för egenskaper och utseende från dem raser /rasen som jag använder vad vill jag föra vidare som är bra i dessa gener.
När jag vet att den kommer fungera och jag har ev valpköpare som skulle kuna ge dem ett livslångt och friskt liv så varför inte?
Så länge man vet vad man ger sig in på..
Jag tror många gånger att en renrasig hund är inte alltid en lyckligare hund och om jag vill ha en lycklig hund och den nu råkar vara blandis så tar jag deta.
Sen är det väldigt omoget att vissa Buke individer här går emot någons tråd på de sätt som ni gör, det är rätt att ställa en fråga men jag tycker att det är mycket fel av er att svara på en fråga när ni bara har korkade kommentarer.
Deta är ett Forum om hundar och de som rörr sig runt att ha hund och diverse, om man ska disskutera hår färg eller annat så tycker jag att ni kan säka er till Lunarstorm eller annat för här snackar vi som sagt hund!!!!