Puli & Cane Corso

A

Alpin87

Jag vill veta allt om era erfarenheter om raserna. Jag har ju en blandis som är blandis mellan just de här två raserna.

Jag funderar på att så småningom ta valpar på min voffsa men antagligen funkar inte det då jag måste jobba och man bör ju vara hemma de där 8 veckorna. Dessutom bor jag i lght så det blir ju antagligen inte så :(

Dessutom fyller hon 3 år snart, när är senast man kan ta valpar? Finns det ngn här som bott i lght och tagit valpar på sin hund?

Jaja, slutsluddrat om det, det går nog bort ändå.

Ja, berätta mer om raserna, det är kul att veta. Fick tex igår veta varför min hund går i passgång så ofta, det är något puli gärna gör. Och att hon klarar barns hårda dag utan ett knyst, det är tydligen ett kännetecken för Cane Corso.

Såå, berätta :bump:

Sv: Puli & Cane Corso

Skulle inte råda dig till att ta valpar på en blandis...

Men vad gäller raserna är båda relativt ovanliga raser, en kompis har en cane corso som är världens underbaraste liten sak, men inte helt lätt och som dessutom dreglar en massa och äter som en häst ;)

Ta inte valpar på en blandis!!

det finns tillräckligt med oönskade blandraser som det är, särskilt av stora raser... :(

Håller med dom andra helt och hållet, ta inte valpar på en blandning!

Man vet aldrig hur dom blir i psyket osv

Vad skulle valpar på din hund tillföra, vad vill du få ut av att ta valpar på den? Är den röntgad och testad så den är helt frisk? Är hanen det med?

Hon ser ut som ett liten riesenschnauzer, lite valpig i utseendet. Till och med riesenfolk undrar om det är en riesen och alla tror att hon har schnauzer i sig.

Döm själva: http://linnmarkstedt.blogg.se/1188809631_foton_frn_vaxholm.html

Självklart skulle jag kolla henne ordentligt innan, min pappa är veterinär så han kommer röntga i så fall. Men som det är nu funderar jag inte på det som en möjlighet men visst önskar man. Skulle i så fall bli en Cane Corso eller Puli såklart, att korsa två raser är ju bara bra. Då försvinner i stort sett alltid de ärftliga sjukdomarna som finns hos många raser.

Mitt inlägg var till Kimz0r, vilket man ser genom att titta i det övre högra hörnet på inlägget och likaså var hennes svar direkt riktat till mig.

Inbördes skämt bara ;)

Tänk också på att även om DIN hund är frisk och jättebra i psyket så kanske inte släktingarna till den är det. Hur mycket vet du om din hunds föräldrar och syskon?

(Det är en av anledningarna till att jag inte avlat på min renrasiga jättetrevliga hund)

AssaSarastro: Hon har ett jättebra psyke men som Glee säger vet man ju inte hur det är med hennes föräldrar eller syskon. Det är ju det som är svårt men parning är ju alltid en chansning. Det är många som avlar på renrasiga hundar där man vet att sjukdomar finns inte alls långt bak i leden.

Men som sagt, självklart önskar jag att jag skulle kunna ta valpar men antagligen står jag över. Det är tråkigt om det inte blir bra och älskade hundar i framtiden.

Dock finns ju hennes föräldrar här i närheten och jag skulle lätt kunna få tag på uppfödarens telefonnr. Men, det är inte aktuellt nu!

Bara för att hunden har ett bra psyke (testad?) så betyder det inte att den är värd att avla på. När du inte heller vet något om föräldrarna skulle jag ännu mer avråda dig att avla på henne. Jag ser inte riktigt meningen med en blandning puli/cc faktiskt.

Liknande trådar

Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 352
Senast: Acto
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 893
Senast: geting
·
Övr. Hund Usch måste bara skriva av mig! Om tråden är på fel ställe så flytta den gärna. Var med om en så obehaglig händelse idag! Är för...
Svar
2
· Visningar
1 739
Senast: Fruentimber
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 508
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka