provridning hjälp!!

M

Malle Palle

Visste inte riktig vad jag skulle lägga denna tråd så det fick bli här.

imorgon ska jag provrida en ponny som jag kanske ska träna och tävla (deras dotter e för liten för att rida den) och jag har ett stort problem.

jag hade hopast att min kusin lr hennes mamma skulle följa med.
mina föräldrar (icke hästvana) sa att det inte gjorde så mycket jag skulle "bara" rida den och se hur den var, inte "klämma" på den och sånt.
men jag skulle tycka det var skönt om min kusin följde med som vet vad för frågor man ställer och sånt. har inte fårr tag på dom men ska prova nu kl 8.

har gjort en ungefärligt program hur jag ska rida men det kommer ju att shifta efter hur hästen e.
men e det några frågor som ni vanna tycker att jag ska fråga.
vet redan att hästen ska vara snäll och så men man vet ju inte.

Sv: provridning hjälp!!

Ska du bara låna hästen eller är det att du ska köpa den?
// Marie

jag ska bara ta hand om den rida och sånt.
på måndagar finns det en som hopptränar med den.
deras yngsta detter e 8år och dom har köpt hästen till henne men hon e för lite för att rida den. så nej jag ska inte köpa den

har försökt få tag på min kusin minst 20 gånger. femte gången svarade min morbror, men då var bara han hemma.
det tutar inte upptaget så dom e inte inne på internet.

men när man tänker efter ska jag rida hästen se hur den e, kanske hoppa några språng (dom har även sagt att man kan rida för en tränare hopp/dressyr) se hur den e i stallet och fråga lite frågor.

det e bara lite så att jag kan klara av det själv.

skojar bara, jag behöver hjälp!! :cry: :cry:

ha, mer än 60 har tittat men en har skrivit.

nu regnar det med.
min kusin e på barndop så hon kan inte följa med.
jag får väl klara det själv.
har bestämt lite saker nu.

*testa hästen i alla gångarter (såklart)
*hoppa några språng
*se hur hästen e i stallet på marken

+ vallacken e russ och 129cm. låter som min kusins gamla ungponny Elfon :love:
men kan alltid hoppas när man bor i det omöjliga.

skriver sen hur hästen var kanske några bilder med

fem över halv sticker jag och pappa. finns det nån snäll person som håller tummarna på att jag inte ramlar av?

det gick jättebra, jag ramlade inte av :)
det var inte Elfon utan det var Maxi :love:
han e fem år och pigg

när vi skulle hoppa några språng har jag erfarenhet av att unghästar skenar mot hindrerna. det var kanske för att det var små kryss lr får det finns en person som hopptränar honom.

dom sa att Maxi tyckte om att ha mig på ryggen.
säjer alla de när dom letar efter foderryttare till sina hästar?

den 8åriga dottern red med mig och ni skulle se vilka blickar hon gav mej. :eek: trodde hon skulle hoppa på mig

på onsdag ska jag och den älsta dotter rida ut i skogen. längtar

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 186
Senast: Juli0a
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 826
Senast: Anonymisten
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 324
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar