- Svar: 6
- Visningar: 1 544
Idag var jag och provred en islänning hos grannen en bit bort. Först blev det en liten tur i skogen och ägaren följde med till fots. Det blev mest skritt och lite trav. Inga konstigheter med det. Han var mjuk och lyhörd och gjorde det som förväntades. Sen provade jag att rida lite på ridbanan. Reaktionen från hästen var: WTF? Så han ifrågasatte hela idén, och försökte krångla sig ur det där med bockningstendenser. Att gå fram i trav utan större krav mer än att hålla takten och spåra var för mycket begärt enligt honom.
Hästägarens man var med och tittade på och tyckte jag redde ut det bra (d.v.s. jag bad hästen att gå framåt, i stället för att studsa).
På onsdag blir det ridning igen. Det finns ju en möjlighet att det kan synka så småningom när vi lär känna varann.
Hästägarens man var med och tittade på och tyckte jag redde ut det bra (d.v.s. jag bad hästen att gå framåt, i stället för att studsa).
På onsdag blir det ridning igen. Det finns ju en möjlighet att det kan synka så småningom när vi lär känna varann.