Cilva

Trådstartare
Har nu fått inbetalningskortet för licensen så nu finns det inga ursäkter längre. :)

Hovslagaren föreslog provlopp. Det tyckte jag lät bra, så behöver jag inte göra bort mig inför allt för många människor. :) Och så får jag chans att se hur åbäket uppför sig och om det finns hopp om kval.

Har kollat Bodentravets hemsida och hittade datum för provlopp men ingen info om vilka tider de körs i. För det är väl så att en del körs i ett bestämt tempo? Nån som vet, annars får jag väl ringa dit.

Annat att tänka på?

I Boden brukar dom köra 1.28, 1.23 och/eller fri fart och säkert någon mer tid.

Annars är du mer än välkommen till Vitsand :angel:

Ingen föranmälan utan anmälan på plats... allt mellan 1.50 till fri fart

I boden kör de 1.28 jämn fart och 1.23 med fri fart sista 300. Är provlopp nu på söndag kl 11.00, anmälningar senast fredag 12.00. Vanligtvis körs provlöp på lördagar men åter igen är det något skotertjafs som lånar banan och då får travet stå i skymundan..
mvh jesse

Har funderat på det, ni kör väl varje lördag? Vilka kuskar brukar finnas tillgängliga?

Men om jag kör dit och det inte blir nåt lopp i passande fart vad gör jag då, att köra 34 mil för ingenting känns inte så kul.

Hinner inte skicka in betalning för licensen nu till helgen. :( Men det fanns ju flera datum i mars oxå.

Skulle behöva köra åtminstone en gång på bana innan dess. Tänkte lura ut hovslagarn att köra. Hon kan våldsamt mycket mer än jag om sånt här. Och så är det alltid bra att ha nån att skylla på. :D

någon att skylla på?! ja finns det något bättre :D . Det är det som är det sämsta med att sätta upp en riktig kusk tex kontio för då kan man ju inte skylla på kusken efteråt ifall det går åt skogen :D .Det bästa är väl egentligen att sätta upp en såndär halvbra och då kan man efter fadäsen alltid skylla på att kusken körde bort sig eller nå´t :crazy: :D :angel: .
mvh jesse

Jo, fast jag tänkte mer på att be henne köra ett snabbjobb innan för att kolla hur mycket fäste som behövs och liknande.

Liknande trådar

Trav Hej alla, När jag började fundera på att börja köra häst så googlade jag runt för att hitta lite information.. Tyvärr finns inte...
Svar
17
· Visningar
3 484
Senast: MayGrace
·
Relationer Jag har en kompis som under några månader, 4-5 kanske, träffat en man och varit någorlunda seriös med honom. De bor i ett annat land och...
2
Svar
35
· Visningar
4 934
Senast: Inglorion
·
Gravid - 1år Är gravid, och pappan till barnet vill absolut att jag ska göra kejsarsnitt. Fick så bra hjälp här när jag skrev för ett tag sedan- kan...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
18 404
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Livet som enarmad rullar på (har inte så mycket annat att välja på :p ), och bjuder på en del nya upplevelser. Svullnaden i den brutna...
Svar
0
· Visningar
756
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 30