Blackberry

Trådstartare
Hej!
Ska gå licenskurs på Färjestad här i Februari, och har varit i kontakt med banan och fått svar på många frågor... Men det jag inte uppfattade var om man får köra och rida provloppen med ett kallblod eller inte?:confused: Har nämligen svårt att få tag i ett varmblod som är i tävlingskondition...
(och så ville jag bara försäkra mig om att jag fattade rätt om körsvenskrav kat. 4, som man alltså får köra från det att man är 18 år?)
:bow:

Sv: Provlopp

När jag tog licens på Färjestad fick jag INTE ha kallblod i licensloppen.. :cry:
Så jag fick snällt leta reda på 2 varmblod jag kunde låna, lättare sagt än gjort men jag lyckades med en massa tur och hjälp av snälla människor.

Lycka till med licensen.

(och så ville jag bara försäkra mig om att jag fattade rätt om körsvenskrav kat. 4, som man alltså får köra från det att man är 18 år?)
:bow:

Så fort du fått ut ditt licens, oavsett hur gammal du är, så tillhör du körsvenskrav kat. 4 tills du kört 25 lopp.

Har jag min märr kvar och i friskt skick så kan du få låna henne ...Men det är ju lite svårt o veta såhär långt i förväg..resten av mina hästar är för unga

synd att man inte får ha med kallblod.... men tack för svar! har tittat lite i propparna och hittat en del kat 4 lopp, så nu är jag riktigt taggad!:D

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 401
Senast: Migo
·
Ridning Hej! Har fått ett problem med min medryttarhäst som jag skulle vilja reflektera lite om! Jag har ridit min medryttarhäst i 4 månader...
2
Svar
22
· Visningar
6 765
Senast: yamyam
·
Äldre Årets knasigaste rubrik men det är en jag måste ha svar på.. Kort sammandrag: Jag sålde min bil i augusti. Blev nerringd då jag la ut...
2
Svar
24
· Visningar
2 717
Senast: Raderad medlem 6459
·
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 912
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar