Sanette

Trådstartare
Är det någon här som använder eller har använt det?
Tyckte ni att det va bra? Vad kostar det och hur länge ska man ge det? Funderar på att ge det till min ena häst som är lite dålig i magen.

Sv: Protexin!

Jag ger det till mitt ena shettissto som haft fång hon får ett mått/dag vår och höst vid foderbyte och vid avmaskning. Sist jag köpte betalade jag 350 kr för ett kilo!

Sv: Protexin!

Min ponny har haft fång nu i höstasoch han får protexin en gång om dagen.Han är helt i tävlingskondition igen och inga tendens på fång längre.
Vet inte om det beror på protexinet eller inte.
Jag betalar ca 400 kr för ett kilo.
Jag gav honom protexin i sprutor i pastaform i början,då han inte gillade kulorna,men som tur är har han börjat äta det andra nu,för sprutorna är dyra,kostar 130 kronor för 3 sprutor och han skulle ha en om dagen.

Liknande trådar

Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
521
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon...
2
Svar
21
· Visningar
1 933
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
662
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
524
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka