Protexin eller motsvarande...

tio-i-tre

Trådstartare
Kan någon vänlig själ upplysa mig om var man kan köpa protexin eller motsvarande för att stabilisera hästens mage. Gav protexin vid betessläpp i våras (hade då köpt genom distriktvet tidigare då en häst stod under penicillinbehandling) och samtliga hästar mådde bra i magen. Nu går dom på "återväxten" efter årets höskörd och har blivit ganska oroliga i magen.
Finns det något annat än protexin som ni kan rekommendera? :confused:

Sv: Protexin eller motsvarande...

Ring till tillverkaren och fråga vilka återförsäljare de har.
Jag har lyckats beställa direkt från tillverkaren men det kan vara lite svårt. Vet inte om jag får skriva namnet här..?

Om du söker på Protexin på Google, så kanske du kan hitta en återförsäljare nära dig? :)

Jane_Done skrev:
Jag hakar gärna på frågan och vill veta mer om vad det är.

/Jane

Protexin är ett tillskott som är bra att ge när hästen är lös i magen t.ex. Det finns både i pastaform och i (är det små pellets, kommer inte ihåg? :confused: ) burk.
Min häst åt det när vi hade bytt från hö till hösilage och han blev lös i magen. Vi tog bort hösilaget och gav hö igen, men han var fortfarande lite känslig i magen, men Protexin hjälpte jättebra! :bow: (vi provade lite andra mag-och-tarm medel, samt fil osv, och inget fungerade lika bra som Protexin). :)

Jag började med protexin igår, ska ha den till åringen i 6 dagar.
Hoppas verkligen att det hjälper honom då han är utslagen, men vet gav mig den sen skulle jag ha kraffts mag och tarm eller något likadant. Jag skulle även köpa linfröhalm som han skulle ha att tugga på hela natten.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 417
Senast: Wonna
·
Relationer Använder mitt anonyma nick. Ursäkta för väldigt rörigt och långt inlägg. Jag är tillsammans med en kille sedan 6 månader tillbaka. Vi...
2
Svar
33
· Visningar
4 748
Senast: Vallmo
·
Äldre Hej! Jag skriver från ett nytt konto då flera på buke vet vem jag är och detta kommer bli ganska personligt och om saker som få vet om...
Svar
1
· Visningar
1 970
Senast: kryddelydd
·
P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 780

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka