Proteinkvalite i linfrö

Hannely

Trådstartare
Har klurat och funderat en massa. I bla Plancks bok står det om proteinkvalite, att linfrö inte har en bra sammansättning av aminosyror för att kunna räknas som ett bra proteintillskott till växande/digivande hästar. Nån som vet var detta kommer ifrån, finns det några artiklar i ämnet?

Sv: Proteinkvalite i linfrö

I vissa foder finns det lite mindre av någon aminosyra, och om det är en essentiell aminosyra betyder det att proteinet inte är fullvärdigt, dvs det skulle inte vara lämpligt att äta enbart detta under långa perioder. Skulle kunna tänka mig att det innehåller för lite Lysin. Om du söker på Aminosyror, Lysin, Protein o.s.v...så får du upp massvis information...alltså sök på tex Goggles eller annan sökmotor..Finns massvis med info om protein och dess uppbyggnad...ingen skillnad om du läser en sajt om människa som för häst...uppbyggnaden är densamma ändå.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 818
Senast: Fiorano
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 136
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Funderat lite som ”återvändare” till stallet för 5 år sedan. Barn och tonåren upp till 20 års ålder spenderades dock i stallet 24/7...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
11 010
Senast: nullo-modo
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 196
Senast: Yrsel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama