PROTEIN o DRÄKTIGHET

R

rosita

Vad ger ni för att täcka proteinbehovet vid dräktighet, speciellt vid dåliga proteinvärden på höet?

Sv: PROTEIN o DRÄKTIGHET

Soja, tycker jag är en bra proteinkälla.

jag ger nu lucernhack som extra protein, men jag inser nu att det kommer att gå åt MÄNGDER på slutet, kan jag fortsätta med lucernhack och tillföra sojaprotein också?
Fast när gräset kommer så får hon ju protein där också, så det kanske jämnar ut sig, fast även betet här är ganska magert, hm:confused:

Soja och lusern.

Fast i år slapp jag :D kvot på 10 på hösilaget och bra värden.
Billigt år :bow:

Kr***t har proteinfoder just för att komplettera ett hö med lägre värden. dyrt ja men man behöver inte ge så mycket.

Jag ser till att ha grovfoder som har högt proteininnehåll så att jag slipper ge så mycket tillskott.
Men i år har fullblodstanten ändå behövt tillskott, som hon fått i form av lusern.

Jag gillar Kraffts sortiment och har använt både Pluss Grön och Protein, och vid behov även soja (behov för plånboken mest...).

Liknande trådar

Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon...
2
Svar
21
· Visningar
1 856
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
639
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 496
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
527
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka