Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men kom de inte fram till att han var nervsnittad i USA? Det var ju någon där som gick ut med att det stämde. Jag trodde att det var klart, men det är det kanske inte?
Det kommer ju bli en djävla härva, för har han inte fått starta i Sverige så är det ju en massa hästägare som vill ha sina prispengar eftersom deras hästar vunnit lopp istället. Det kommer nog ta ett tag att reda ut den ekonomiska biten.
Men kom de inte fram till att han var nervsnittad i USA? Det var ju någon där som gick ut med att det stämde. Jag trodde att det var klart, men det är det kanske inte?
Det kommer ju bli en djävla härva, för har han inte fått starta i Sverige så är det ju en massa hästägare som vill ha sina prispengar eftersom deras hästar vunnit lopp istället. Det kommer nog ta ett tag att reda ut den ekonomiska biten.
Att han är nervsnittad är väl inte det man pratar om egentligen? Det finns det ju papper på fån bara nån vecka efter importen. Utan hur det kom sig att han fick starta trots att ST visste att han var nervsnittad?
Min känsla är att de inte skyndar sig heller, utan hoppas skandalen ska lägga sig lite..
Hört både de ena och de andra om de där Har en närstående som är jätte engagerad i trav Sverige på olika vis och därför träffar många olika människor. Vad jag tror de väntar på nu är att alla auktioner ska bli klara då Proppens 1 åringar säljs där. Med andra ord innan kriterieakutionen är över så kommer de inte säga ett knyst. Nu har jag inte kollat om de är någon proppen unge anmäld dit men de antar jag och just ja sen kommer ju Åbys också så njaaa locket på En dag spricker bubblan för ett visst stall och tror inte de är lika roligt längre då tyvärr.
Men han skulle väl inte blivit godkänd för avel heller egentligen så avkommorna är ju efter icke godkänd hingst om man strikt ska se till reglementet antar jagFast skulle verkligen priset på hans avkommor påverkas av STs beslut? Liksom "alla vet" redan.
Men han skulle väl inte blivit godkänd för avel heller egentligen så avkommorna är ju efter icke godkänd hingst om man strikt ska se till reglementet antar jag
Men ja alla vet ju vid det här laget och det verkar påverka inte priset
https://www.travronden.se/travsport/handel/auktion/natauktion/a/propulsion-hingst-for-tre-miljoner
Visst ja så var detDe har ju redan i början av sommaren sagt att det här inte kommer påverka avkommorna som redan var födda eller tillverkade när bomben briserade, om han så blir av med allt. Dvs de kommer fortsatt vara startberättigade osv och efter gdk hingst.
https://www.travronden.se/travsport...tning/a/sts-besked-kring-propulsions-avkommor
Självklart skulle de göra de. Ingen skulle våga handla. Är redan tjafs om avkommorna, nu går de för ibland flera miljoner, stall zet har köpt upp flera ston.Fast skulle verkligen priset på hans avkommor påverkas av STs beslut? Liksom "alla vet" redan.
Vad för tjafs?Självklart skulle de göra de. Ingen skulle våga handla. Är redan tjafs om avkommorna, nu går de för ibland flera miljoner, stall zet har köpt upp flera ston.
De tjafsas om de verkligen är rätt att avkommorna är godkända eller inte men ST sticker ju huvudet i sanden. Diskussionerna går heta om de stackars 1 åringar .. Samtidigt när folk betäckte sina ston då för ca 2 år sedan var de ju inget som hade fram kommit om Proppen var nervsnittad eller inte, därför anser jag väl att uppfödarna inte ska straffas i efterhand. De är valfritt att köpa en proppen avkomma eller inte.Vad för tjafs?
ST har ju klantat sig när de godkände Propulsion men det går ju inte att backa bandet till 2015?De tjafsas om de verkligen är rätt att avkommorna är godkända eller inte men ST sticker ju huvudet i sanden. Diskussionerna går heta om de stackars 1 åringar .. Samtidigt när folk betäckte sina ston då för ca 2 år sedan var de ju inget som hade fram kommit om Proppen var nervsnittad eller inte, därför anser jag väl att uppfödarna inte ska straffas i efterhand. De är valfritt att köpa en proppen avkomma eller inte.
Självklart skulle de göra de. Ingen skulle våga handla. Är redan tjafs om avkommorna, nu går de för ibland flera miljoner, stall zet har köpt upp flera ston.
Men HUR?
Det där känns som rykten. Jag kan inte se ett dugg hur priset skulle påverkas negativt av besked nu. Möjligen påverkas positivt då det kan vara hans sista godkända avkommor som säljs om han blir av med gdk och inte får nytt.
Så jag kan se noll anledning av st att hålla på ett beslut till efter auktionerna.
Jag kanske missuppfattar ditt inlägg nu men om Proppen aldrig blivit nervsnittad hade han eventuellt aldrig tävlat med bra resultat och således aldrig använts till avel.... är dessa avkommor verkligen så bra som man trodde när man använde ochbetalade för en topphingst?