Promenad i repgrimma

M

maiden

Om man ska gå på långpromedad med hästen kan man då ha repgrimma med rep då? jag tänkte om den sliter sig och fastnar så är ju repgrimman så mycket skarpare...

Jag brukar ha repgrimma på min häst när jag promenerar med honom. Visst finns det en risk om han skulle slita sig, men å andra sidan så är risken att han sliter sig mindre än om jag skulle ha grimma o grimskaft.
Ett träns med bett lär väl göra minst lika stor skada om hästen sliter sig.. :smirk:

Det är helt ok att promenera ut en sväng i repgrimma.

Och om hästen sliter sig av dumhet, så är det inte mer än rätt att det gör lite ondare :devil:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag gör ibland repgrimmor på fritiden i hopp om att en dag kunna öppna och sälja hållbara grimmor av bra kvalitet. Har lagt massvis...
Svar
5
· Visningar
596
Senast: morgaine
·
Utrustning Har haft tur och inte behövt boots i hagen på någon häst tidigare. Men min valack envisas med att trampa sig själv på framsidan av...
2
Svar
29
· Visningar
774
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 128
Senast: dukie
·
Utrustning Vill ha någon typ av hökudde/hönät eller vad mer det kan kallas (?) för fodring på marken ute i hagen som är enkel att fylla på. Köpte...
2
Svar
29
· Visningar
1 411

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Stora shoppingtråden III
  • Letar hovkurs