A
Anders
Går sakta (men säkert) framåt, det torra och varma vädret är en pina för kalkbruket torkar för snabbt och det är ett evigt vattnande, hade jag visst vädret i förväg hade jag köpt och byggt upp ställning med solskydd.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Skåp, torkskåp och tvättmaskinen flyttad från tvättstugan.Vi har satt igång med någonting vi tänkte göra för flera år sedan. Då inköptes färgen, men sedan stannade det av.
Måla golvet i lilltoan och grovéntrén i väntan på totalrenoveringen som är något år framåt i tiden..
Jag är sååå less på den rosa 80talsmattan där.
Jag har nu målat lilltoan två varv och det ska bli ett tredje också. Det blir fint.
Nästa vecka tömmer vi groventrén på det som går. och sedan blir den också fin.
Hoppas jag
Nu är allt klart. Tvättmaskin, torkskåp och övriga skåp på plats.Skåp, torkskåp och tvättmaskinen flyttad från tvättstugan.
Tvättmaskiner är tunga f ö.....
Tyvärr sitter det två skåp och en tvättho fastlimmade/spikade och att ta bort dem verkar innebära att väggmattan ryker mm och såå stor renovering är inte på agendan i denna lightuppfräschning så de måste få vara kvar.
Det blir till att skura ett antal varv.
Jag sitter vid datorn och laddar för det nu.
Jag tog bort färgen på fönsterbeslagen genom att lägga dom i ett bad av linoljesåpa. Sen var det enkelt att typ dra bort färgen, den luckrades liksom upp. Det kanske fungerar för dig?Håller på att måla innandömet på ett skåp som finns i sommarstugan.
Det går sådär...
Ursprungsfärgen är blå och jag har målat två varv med grundfärg men det lyser fortfarande igenom blått.
Jag ska testa med täckfärg i morgon och hoppas att det går bra, annars blir det ett tredje varv grundfärg.
Ska också måla skåpluckorna samt håller på att försöka få bort färgen på handtagen. De är i plåt men tyvärr övermålade.
Det går inte alls.
Någon som vet hur man får bort målan?
Tack, ska prova.Jag tog bort färgen på fönsterbeslagen genom att lägga dom i ett bad av linoljesåpa. Sen var det enkelt att typ dra bort färgen, den luckrades liksom upp. Det kanske fungerar för dig?
Håller på att måla innandömet på ett skåp som finns i sommarstugan.
Det går sådär...
Ursprungsfärgen är blå och jag har målat två varv med grundfärg men det lyser fortfarande igenom blått.
Jag ska testa med täckfärg i morgon och hoppas att det går bra, annars blir det ett tredje varv grundfärg.
Ska också måla skåpluckorna samt håller på att försöka få bort färgen på handtagen. De är i plåt men tyvärr övermålade.
Det går inte alls.
Någon som vet hur man får bort målan?
Jepp, det fungerar. Provade med 2 st, som nu är målarfria. Har lagt övriga i såpan.Jag tog bort färgen på fönsterbeslagen genom att lägga dom i ett bad av linoljesåpa. Sen var det enkelt att typ dra bort färgen, den luckrades liksom upp. Det kanske fungerar för dig?