Programmering B

Otter

Trådstartare
Är det någon annan än jag som har programmering B? Skulle vara kul och veta vad ni har gjort/gör för program! :)

Sv: Programmering B

Vad får man göra i Programmering B? Läser du det inom ngt gymnasieprogram eller enskild komvuxkurs? :)

Det är en kurs som ingår i min utbildning på gymnasiet. Jag går Samhällskunskap med Data inriktning. Då måste man först ha läst Programmering A, där man lär sig grunderna i Visual Basic och göra allt från lätta till normal svåra program.

Sedan i Programmering B så får man jobba vidare på det man har lärt sig i A kursen. Det är mycket individuellt och man ska göra större och svårare program. För att få ett bra betyg ska du även lista ut andra lösningar än bara det du har lärt dig i A kursen. Du ska även använda dig av så kallade moduler och så är det nåt mer, kommer inte ihåg vad det är just nu.

Sedan så är det C++ men det ska jag inte läsa för det är en valbar kurs på mitt program. Det är ganska svårt.

Är du intresserad av att läsa Programmering B?

Jag läser lite C++ nu vid sidan av mina "egentliga" kurser som är Java B-kurs och Diskret Matematik. Java är väl det jag pluggat mest av, men även JavaScript, PHP, SQL, JSP, XML(XSLT), ADO.NET. Har drygt 35p inom webbprogrammering och kommer läsa ganska många till, antagligen :)
Kommer du fortsätta programmera efter gymnasiet?

Har programmerat både Pascal och C++ i Programmering B
Jag programmerar de flesta webbspråk som finns just nu.
Orkar bara inte skriva allt :D

Jag tror faktiskt inte det. Jag måste läsa ett naturvetenskapligt basår för att få plugga vidare till läkare.

Vi har hur många data kurser som helst, håller inte ens koll på de jag har :angel:

Liknande trådar

IT & mobiler Nu för tiden kan man ju styra nästan allt med mobilen, hur mycket av elektronik och annat i hemmet styr ni med telefonen? Vi kan...
2
Svar
34
· Visningar
801
Senast: Mirre
·
IT & mobiler Jag ska flytta och måste då ha mobilt bredband. Men, frågan är - hur mycket är normalt att man gör av med på en person? En hel del...
2
Svar
24
· Visningar
742
IT & mobiler Jag var i Tyskland för två veckor sedan. När jag skulle betala parkeringen för bilen försvann min privata mobiltelefon någonstans mellan...
Svar
5
· Visningar
1 040
Senast: fejko
·
IT & mobiler Vad ska man använda för program för att redigera video? Det behöver vara gratis. Jag har försökt med clipchamp men blir galen på loopen...
Svar
0
· Visningar
256
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka