Programering.. en liten fråga

N

Nazazel

är lite nyfiken av mig ;)
har funderat länge på det här.. hur många här är det som håller på med nån form av programering? tex html, c++, vb, java, php osv
i så fall vilken :D
 
Sv: Programering.. en liten fråga

Jag gjorde just "Hello world" i c++ samt adderade 1 och 1. :)
Har tidigare tramsat i pascal.
 
Sv: Programering.. en liten fråga

Elftor skrev:
Jag gjorde just "Hello world" i c++ samt adderade 1 och 1. :)
Har tidigare tramsat i pascal.

*duktig* :bump: :D

Till trådskaparen ....

Har programmerat sen stenåldern - typ mitten på 80-talet :crazy:

Nu sysslar jag mest med c++/java, flera applikationsprogrammeringsspråk och databaser.

Html användar jag enbart om jag måste (nån dag jag kanske blir en hejdare på att snickra hemsidor :smirk: )
 
Sv: Programering.. en liten fråga

Åh, jag är snart ifatt. Jag skrev just ett program som efter ett inmatat antal loppor avgör just hur många loppor för mycket ens katt har!
 
Sv: Programering.. en liten fråga

Jag har programmerat en del i C++ och Visual Basic på gymnasiet. Nu skulle jag kanske kunna knåpa ihop något enkelt program ifall det kniper. ;) Annars kan jag HTML och lite css, jag funderar på att lära mig något annat språk också.

/Erica
 
Sv: Programering.. en liten fråga

Holdt mest på med Java og matlab, men også litt C++, C, Fortran, Simula. Og scriptspråk som Perl, Bash, Python, PHP (PHP og Perl mest). Og endel HTML (XHTML, HTML m/CSS) som ikke er et programmeringsspråk.
 
Sv: Programering.. en liten fråga

tack för alla svar :D
själv har jag snart avslutat en kurs i programering där jag fått lära mig c++, java och vb.. därför blev jag lite nyfiken på hur många det igentligen är som håller på med det på det här forumet ;)

fasnade för c++ och vb.. tycks inte ha talang för java :angel:
sen blir det nätverks kurs för mig.. tänkte köra på när jag ändå börjat..

pluss att nu vet jag vem jag ska fråga om jag kör fast :banana:
Tack igen :)
 
Sv: Programering.. en liten fråga

Jag jobbar som programmerare. C är väl huvudspråket, men just nu är det Perl :love: som gäller för mig. Tidigare har jag behärskat några assemblervarianter och något specialspråk. Nu håller jag även på att lära mig Java.
 
Sv: Programering.. en liten fråga

Jag är bäst på java och jobbar med det, har även varit labbhandledare i det på högskolan, dock blir det inte så mycket programmering just nu. Annars gjorde jag mitt exjobb i C++ och kan lite perl, olika typer av assembler och såklart HTML till husbehov.
 
Sv: Programering.. en liten fråga

Läser 20 p programmering i min utbildning, enbart java. Tyvärr har vi hittills haft en minst sagt komplicerad handledare så jag kan inte påstå att det gett mig mersmak :( Men nu till hösten ska vi läsa 10 p och har en annan handledare, som är väldigt bra, så det kanske blir roligare så.
 

Liknande trådar

Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 163
Senast: Acto
·
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 577
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 990
Senast: tuaphua
·
Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
493
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp