Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har du analys? Om grovfoder och ev tillskottsfoder täcker behovet skulle jag fundera på skor helt ärligt. Om inte annat så under en period och i synnerhet nu när det är vinter med knaggligt underlag och risk för is och därigenom behov av brodd.Era erfarenheter?
Unghästen går barfota men får tyvärr sprickor i lamellranden. Vilken produkt från hovbalans bör jag köpa?
Har kollat på produkterna och alla verkar bra och passa till det jag behöver
Hästen går på lösdrift och det är snö ute.
Har du analys? Om grovfoder och ev tillskottsfoder täcker behovet skulle jag fundera på skor helt ärligt. Om inte annat så under en period och i synnerhet nu när det är vinter med knaggligt underlag och risk för is och därigenom behov av brodd.
Mirakelmedel finns i sagorna, du måste utgå ifrån individen istället för att tro på tomten. @Alexandra_W fick sko sin ettåring, se till individen och inte dig själv.Tack för ditt svar. Jag vill undvika skor ett tag till och är därför intresserad av andras erfarenheter av Hovbalans produkter, alternativt något annat mirakelmedel
Men hovbalans är bara en återförsäljare av boots och diverse. Jag fattar nada eller vad är det jag inte fattar? . Boots finns på fler ställen. Kompetensen måste väl köparen ha.Tack för era svar, det där med mirakelmedel var menat som ett skämt
Angående utvärtes medel så är honungsprodukter väl beprövat mot många åkommor och enligt hovbalans produktinfo även mot röta i bla lamellranden.
Sko tänker jag inte göra så jag efterlyser fortfarande erfarenheter om Hovbalans' produkter, tack
Era erfarenheter?
Unghästen går barfota men får tyvärr sprickor i lamellranden. Vilken produkt från hovbalans bör jag köpa?
Röta i lamellranden.Tack för era svar, det där med mirakelmedel var menat som ett skämt
Angående utvärtes medel så är honungsprodukter väl beprövat mot många åkommor och enligt hovbalans produktinfo även mot röta i bla lamellranden.
Sko tänker jag inte göra så jag efterlyser fortfarande erfarenheter om Hovbalans' produkter, tack
Röta i lamellranden.
Röta är bakterier. Det klassiska sättet att motarbeta bakterier är att hålla rent och öppet. Hocslagarna brukar skära upp och antiseptiskt brukar användas.
Vid bärandsröta testade vi massor men detta funkade bäst.
Vi hara vänt oss av vanligt bordsalt med jod. 8 dl vaten 2 dl salt med jod rör tills det löser sig. Doppa ned ren hov i ca 10 sek. Viktigt med torr bädd i boxen. Här funkade inte spånpellets som skulle blötas/fuktas. Då var bädden små fuktig o bärandsrötan tog raket fart. Liksom vårt krossgrus i rasthagen. Det gick upp små bitar krossi bäranden o cirkusen i gång.
Och en bra hovslagare är guld värt!
Era erfarenheter?
Vid bärandsröta testade vi massor men detta funkade bäst.
Vi hara vänt oss av vanligt bordsalt med jod. 8 dl vaten 2 dl salt med jod rör tills det löser sig. Doppa ned ren hov i ca 10 sek. Viktigt med torr bädd i boxen. Här funkade inte spånpellets som skulle blötas/fuktas. Då var bädden små fuktig o bärandsrötan tog raket fart. Liksom vårt krossgrus i rasthagen. Det gick upp små bitar krossi bäranden o cirkusen i gång.
Och en bra hovslagare är guld värt!
Du fick ju erfarenheter av red horse produkter?Tack för era svar, det där med mirakelmedel var menat som ett skämt
Ja, absolut. Tack så mycketDu fick ju erfarenheter av red horse produkter?
Men hovbalans är bara en återförsäljare av boots och diverse. Jag fattar nada eller vad är det jag inte fattar? . Boots finns på fler ställen. Kompetensen måste väl köparen ha.
Jag har köpt boots hos www.hovbalans.se .
Det gick bra, snabbt och smidigt.
Era erfarenheter?
Jag använder Sanogene och Artimud. Jag har hästar med mycket bra hovar men förra vintern hade jag problem med bärrandsröta och fick hovarna bra med dessa produkter. Nu använder jag dem i förebyggande syfte, Sanogene är ett snällt desinfektions medel och Artimud består av lera som är bra för hoven, jag kratsar hovarna vid insläpp och sprayar med Sanogene, Artimud kletar jag i hovarna var fjärde dag ungefär. Jag är jättenöjd